۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸

خلیج فارس؛ آبراه راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه قشم گفت: خلیج فارس به عنوان یک آبراه راهبردی، ظرفیت بزرگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۶۴۷۶۰
خلیج فارس؛ آبراه راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است
به گزارش ماناحجت الاسلام رضا جوکار روز پنجشنبه در همایش بین المللی "خلیج فارس، ظرفیت ها و چالش های پیش روی" در محل پارک زیست فناوری خلیج فارس جزیره قشم، گفت: در این حوزه علاوه بر تکیه بر نام خلیج فارس، باید از منافع بسیار زیاد این خلیج نیز بهره برد.
وی با بیان اینکه در این منطقه از کشورمان شاهد فقر و محرومیت هستیم، تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت ها و منافع خلیج فارس نباید در کشور و این منطقه شاهد فقر و محرومیت باشیم.
حجت الاسلام جوکار با بیان اینکه در سال های گذشته منطقه آزاد نتوانست گام های صحیح در رفع فقر و بهره مندی مردم از ظرفیت های خلیج فارس بردارد، گفت: امروز در منطقه آزاد قشم مردانی از جنس اقدام و عمل مشغول خدمت هستند.
امام جمعه قشم یادآوری کرد: این آبراه به گواه تاریخ، خلیج فارس بوده و خواهد بود و از نگاه ما ساحل نشینان، خلیج فارس متعلق به همه است و آن را خلیج صلح، دوستی و ثبات می خواهیم.
وی تاکید کرد: با این حال اگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به جای وحدت و قرار گرفتن در کنار ایران اسلامی، کنار دشمنان بایستند جواب آن ها را خواهیم داد.
امام جمعه قشم با بیان اینکه در این جزیره از اختلافات مذهبی عبور کرده ایم، گفت: این موضوع می تواند الگوی مناسبی برای شیخ نشینان باشد.
وی اضافه کرد: اختلافات مذهبی از 1400 سال پیش وجود داشته است و قابل رفع نیست؛ اما ما توانستیم برای مصالح و خدمت رسانی از آن عبور کنیم.
همایش بین المللی "خلیج فارس، ظرفیت ها و چالش های پیش روی" با هدف گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و تبیین نقش و جایگاه خلیج فارس از بعد ژئوپلیتیک، تاریخی، حقوقی و حاکمیت بیش از 2500 ساله ایران بر این آب راه بین المللی، با حضور آیت الله سیدمحمد خامنه ای رئیس بنیاد ایرانشناسی و برخی مقام های علمی ایران و چند کشور خارجی در قشم برگزارشد.
برچسب ها: قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار