۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

بازگشت کشتی نوح به اقیانوس+عکس

کشتی نوح با گنجایش پنج هزار نفر تابستان امسال مجدداً به اقیانوس بازمی گردد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۴۷۵۴
بازگشت کشتی نوح به اقیانوس+عکسبه گزارش گروه بین الملل مانا، نجار یوهان هوییز با الهام از داستان واقعی حضرت نوح در کتاب مقدس، یک شناور تفریحی به وزن 2.500 تن در سال 2012 میلادی ساخت که در تابستان سال جاری روانۀ اقیانوس آرام می شود. از آن زمان کشتی نوح لقبِ این نجار هلندی یعنی "کشتی یوهان" را گرفته است.
به گزارش USA Today این شناور در تابستان سال جاری میلادی به کمک یک کرجی از اقیانوس آرام به برزیل سفر خواهد کرد و بعد از آن در بنادر لانگ بیچ، کالیفرنیا، سانفرانسیسکو و سیاتل توقف می کند.
سازمان خیریه هوییز، در وب سایت خود با کمک های خیریه برای سفر در چند کشور سرمایه جمع آوری می کند اما هنوز هم مسیر زیادی برای رسیدن به این هدف خود دارد چرا که تاکنون از میزان 2.5 میلیون دلار تنها 1.244 دلار آمریکا در این خیریه جمع شده است.
نجار 33 ساله در سال 2004 میلادی در خواب می بیند ایالت Noord-Holland در کشور هلند مانند داستان حضرت نوح در عهد عتیق زیر آب می رود، به همین دلیل تصمیم می گیرد تا در سال 2004 کشتی حضرت نوح را در مقیاس کوچکتری بسازد. اما مدل جدید که در سال 2012 ساخته شد، از یک استادیوم فوتبال هم بزرگتر است و 125 متر طول و 29 متر عرض دارد و بیش از پنج هزار نفر را در خود جای می دهد.
او در پایان اظهار امیدواری کرد: این کشتی مقدس در آمریکای جنوبی پیام انجیل را به تمام مردم برساند.
برچسب ها: کشتی نوح
ارسال نظرات
آخرین اخبار