۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

تولید روغن های دریایی با استاندارد ملی در کشور

اگر شناورها نتوانند روغن و سایر کالاهای مورد نیاز خود را در بنادر ایران تامین کنند در بندری پهلو می گیرند که بتوانند کلیه خدمات خود را دریافت کنند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۶۴۷۳۸
تولید روغن های دریایی با استاندارد ملی در کشور
به گزارش خبرنگار مانا مدیرعامل شرکت نفت ری سان در نخستین سمینار علمی و تخصصی مشترک نفت ری سان و گالف اویل مرین که پیش از ظهر امروز با موضوع " صنعت روانکارهای دریایی"  در محل هتل پارسیان استقلال برگزار شد گفت: فعالیت شرکت نفت ری سان در خصوص روانکارهای دریایی از پنج سال پیش شروع شد و خوشبختانه این زمان با حضور کمرنگ شرکت های معتبر و متخصص تولید روانکارهای دریایی در بازار ایران مصادف بود.
سید علی شاهمرادی افزود: از سویی مدیران ارشد شرکت های دریایی به تولید کنندگان داخلی بها دادند و آنها را علیرغم نواقصی که وجود داشت در چرخه تامین کنندگان پذیرفتند. 
مدیرعامل نفت ری سان با اشاره به رفع مشکلات طی سال های اخیر گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی در داخل ارکان نظام و بدنه سازمان ها رسوخ پیدا کرده و ورود یک شرکت تولید کننده داخلی به عرصه کار خیلی راحت تر شده است.
وی با اشاره به چشم انداز نفت ری سان در خصوص صنعت روانکارهای دریایی اظهار داشت: ما در چند سال آینده باید بتوانیم شرکتی در حد و اندازه های بین المللی باشیم و بتوانیم خدمات و محصولاتی با کیفیت جهانی را برای مشتریان خود تامین کنیم.
شاهمرادی افزود: برای اینکه بتوانیم به یک شرکت بین المللی تبدیل شویم باید فعالیت های خود را در بخش های مختلف هدفمند جلو ببریم. 
وی کیفیت کالا و خدمات ، قیمت مناسب ، همسو کردن تقاضای بازار داخلی با تحولات بین المللی و اعمال سیاست های اقتصاد مقاومتی را جزو اهداف آینده شرکت ری سان برشمرد
و ادامه داد: شرکت ری سان در سالهای گذشته با شرکت بین المللی گالف اویل همکاری خوبی را داشت و پس از برداشته شدن تحریم ها مذاکرات با شرکت گالف اویل مرین انجام شد. این شرکت با دید خوب نسبت به بازار ایران توانست موافقت انگلستان را در خصوص همکاری با شرکت نفت ری سان و تولید روغن های دریایی در کشورمان جلب کند.
مدیرعامل شرکت نفت ری سان گفت: در سطح بین الملل شناورهای ما برای پهلو گیری در بنادر سایر کشورها باید الزامات شرکت های رده بندی را رعایت کنند ما نمی توانیم روغنی را تولید کنیم که این الزامات لازم را برای آنها تامین نکند که خوشبختانه با حضور گالف اویل مرین این الزام فراهم شد.
وی افزود: از دیگر برنامه های شرکت ری سان این است که بتواند در سال جاری با همکاری اداره استاندارد ، استاندارد ملی روغن های دریایی را در داخل کشورمان تامین کنیم. زیرا تا زمانیکه استاندارد کالا را نداشته باشیم امکان صادرات آن کالا را هم نداریم از سویی وجود استاندارد باعث می شود از ورود کالاهای نامرغوب به بازار جلوگیری شود و اطمینان مصرف کننده داخلی افزایش یابد.
شاهمرادی گفت: پنج سال پیش یک کتاب دایرکتوری بین المللی را دریافت کردم که نام 800 بندر خدمات دهنده در آن وجود داشت که متاسفانه نام هیچ یک از بنادر ما در آن نبود. این درحالیست که ما در جنوب کشورمان 1700 کیلومتر مرز آبی اما حتی یک ریال هم نمی توانیم از فروش روغن دریایی درآمد کسب کنیم.
وی افزود: با هماهنگی گلف مارین توانسته ایم نام چهار بندرعسلویه،امام ،بندر عباس و بوشهر را در لیست بین المللی ارائه دهنده این خدمات بگنجانیم و در حال حاضر امکان ارائه خدمات و روغن را در این بنادر داریم.
وی تصریح کرد: اگر شناورها نتوانند روغن و سایر کالاهای مورد نیاز خود را در بنادر ایران تامین کنند در بندری پهلو می گیرند که بتوانند کلیه خدمات خود را دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت نفت ری سان گفت: متاسفانه قیمت کالایی که در داخل تولید می شود در مقایسه با سایر کشورهای دنیا گران تر است این موضوع یک ضعف محسوب می شود.
وی افزود: در حال حاضر مصرف کننده داخلی برای کالا دریافتی خود در داخل 9 درصد ارزش افزوده و برای حمل آن از تهران به بندرعباس چهار درصد هزینه حمل و نقل می پردازد بنابراین تصمیم گرفتیم با مساعدت اداره بندر شهید رجایی زمینی را تهیه کنیم و تاسیسات روانکارهای دریایی را در اسکله شهید رجایی تاسیس کنیم که امیدواریم تا سال آینده این موضوع به نتیجه برسد. به این ترتیب قیمت تمام شده حدود 22 درصد کاهش پیدا می کند.
مدیرعامل شرکت نفت ری سان با اشاره به لزوم همسو کردن نیاز بازار داخلی با تقاضای بازار جهانی گفت: ما با برگزاری این سمینارها قصد داریم توقع مصرف کننده خود را افزایش دهیم تا بتوانیم کالاهای بهتری را در حد بین المللی تولید کنیم. 
شاهمرادی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: خوشبختانه این موضوع باور قلبی اکثر مدیران است و بعضا ممکن است کالای با قیمت بالاتر را از ما خریداری کنند تا تولید در داخل انجام شود.
وی تصریح کرد: با هماهنگی با شرکت گالف اویل مارین این امکان فراهم شده که در کوتاهترین زمان روغن دریایی را در اختیار شناورها قرار دهیم همچنین این امکان فراهم شده تا روغن مورد نیاز شناورهای خارجی که به بنادر ایران تردد می کنند نیز تامین شود. امیدواریم با ایجاد تراز مثبت بین تامین روغن های مورد نیاز شناورهای داخلی و شناورهای خارجی بتوانیم وظیفه خود را در برابر اقتصاد مقاومتی انجام دهیم.
برچسب ها: روغن های دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار