۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

اجرای سند چشم انداز 10ساله توسعه شیلات سیستان

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سند چشم انداز توسعه شیلات سیستان وبلوچستان برای افق 1404 در برنامه توسعه شیلات استان دیده شده است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۴۷۱۸
اجرای سند چشم انداز 10ساله توسعه شیلات سیستانمحسن گلشنی در گفتگو با مانا، با بیان اینکه ظرفیت برداشت ماهی در سال گذشته 214هزار تن بوده است اظهار کرد: ظرفیت کلی صید سالانه ماهی در قفس که امسال برای استان دیده شده 300 هزار تن است که هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.
وی ادامه داد: اسفندماه سال گذشته 700جفت میگوی مولد از استان گلستان وارد شد که عملیات تکثیر آن در حال انجام است همچنین میگوی تولید شده سال گذشته در چابهار 215 تن بوده است.
وی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت برای پرورش 300هکتار است که با توجه به افزایش این سطح پیش بینی می شود برداشت میگو امسال نسبت به سال گذشته افزایش قابل قبولی داشته باشد.
وی با اشاره براینکه استان سیستان وبلوچستان بیش از 70درصد مواد اولیه کارخانجات کنسرو تن ماهی را به خود اختصاص داده عنوان کرد: 35درصد کل آبزیان کشور مربوط به استان سیستان وبلوچستان است.
وی افزود: برای پروژه تولید ماهی در قفس که دولت حامی آن است تاکنون دوشرکت در آب منطقه بندر رمین آمادگی خود را اعلام کرده اند.
گلشنی اظهار کرد: بیش از دوهزار و400شناور، قایق ولنج در آب های آزاد رفت وآمد دارند که در سال1393 حدود 69درصد صید در آب های دور و31درصد در آبهای ساحلی انجام شده است.
مدیر کل شیلات استان استان بیان کرد: در حال حاضر 25هزار نفر صیاد به صورت مستقیم و حدود 50هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم به کار صیادی مشغول هستند.
وی همچنین از برنامه سند توسعه شیلات استان به عنوان نخستین دستگاه اجرایی در استان خبر داد وخاطر نشان کرد: هدف از تنظیم این سند ارتقای تولید یک میلیون تن پرورش ماهی در قفس، توسعه و تجهیز ناوگان صیادی، پرورش میگو و آبزیان و توسعه آبزی پروری در منابع آبهای داخلی و اشتغال برای 300هزار نفر است.
وی در ادامه افزود: این برنامه به مدت 10سال در دریای عمان و اقیانوس هند اجرا خواهد شد.
گلشنی با بیان اینکه در حال حاضر هفت مرکز تکثیر در استان وجود دارد گفت: از این تعداد تنها یک مرکز بین کنارک و چابهار فعال است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار