۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

ساخت فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار مجوز گرفت

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: کمیته امور فضای کشور با ساخت فرودگاه بین‌المللی این منطقه موافقت کرد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۴۷۱۴
ساخت فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار مجوز گرفتبه گزارش مانا حامدعلی مبارکی با اعلام مطلب بالا اضافه کرد: این کمیته متشکل از نمایندگان هواپیمایی کشوری، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد مشترک نیروهای مسلح وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که بعد از برگزاری چندین جلسه پیرامون این موضوع ساخت فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار را به تصویب رساند.
وی بیان کرد: پس از ابلاغ این مصوبه، سازمان منطقه آزاد چابهار عملیات ساخت این فرودگاه را در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ هکتار آغاز خواهد کرد.
وی اظهار داشت: تاکنون سرمایه گذاران داخلی و خارجی زیادی پیشنهادهایی مبنی بر ساخت فرودگاه ارایه داده اند که سازمان پس از ابلاغ مصوبه اوراق مناقصه ساخت را از طریق جراید کثیرالانتشار به اطلاع خواهد رساند.
مبارکی با قدردانى از مقام معظَّم رهبرى و فرماندهى کلّ قوا که با اعلام استراتژى توسعه سواحل مٓکُرّان توجّه همه قواى لشکرى و کشورى را به توسعه همه جانبه و پایدار این منطقه جلب فرمودند و دستور قاطع رئیس جمهور محبوب در این ارتباط، از تمامی دست اندرکاران که باعث به تصویب رسیدن این پروژه زیرساختی منطقه شده اند تشکر و قدردانی کرد و افزود: جادارد از سردار بسیجی سرلشکر فیروز آبادی و دیگر فرماندهان لشکری، مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور، استاندار تلاشگر و دیگر مسئولان تشکر کنم.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار احداث فرودگاه بین المللی منطقه را برگ زرینی در راستای توسعه همه جانبه عنوان کرد و افزود: به ثمر نشستن این پروژه پس از چندین سال پیگیری مستمر در دولت تدبیر و امید نشانگر پراهمیت بودن این منطقه و مردم وفادار و عزیز این خطُّه برای نظام جمهورى اسلامى ایران است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار