۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

میزبانی بندر شهید رجایی از ٣٠٠ فروند شناور

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از پهلوگیری ٣٠٦ فروند انواع شناور طی ماه نخست سال ٩٥ خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۶۹۳
میزبانی بندر شهید رجایی از ٣٠٠ فروند شناور
به گزارش مانا ابراهیم ایدنی ضمن اشاره به عملکرد بزرگترین بندر تجاری ایران طی ماه نخست سال جاری که با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، اظهار داشت: طی این مدت، در مجموع هفت میلیون و ٧٧٠ هزار و ٨٠٤ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ٦١ درصدی داشته است .
وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده در این بندر، پنج میلیون و ٣٣٩ هزار و ٢٠٨ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد ٩٣ درصدی و دو میلیون و ٤٣١هزار و ٥٩٦ تن با افزایش ١٩ درصدی به مواد نفتی اختصاص دارد.
ایدنی در ادامه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را دو میلیون و ٢٨١ هزار و ٤٨٤ تن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ٧٢ درصدی داشته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی صورت گرفته طی فروردین ماه سال جاری را ٣٦٩ هزار و ١٧٠ تن با رشد ١٣ درصدی عنوان کرد و گفت: در همین مدت، همچنین دومیلیون و ٥٣١ هزار و ٨٥٤ تن کالاهای غیر نفتی از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شد.
ایدنی اضافه کرد: در فروردین ماه سال جاری، بیش از ٧٣هزار تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر ترانشیپ شد که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به افزایش 40 درصد صادرات مواد نفتی خاطر نشان کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون، ٦٦٥ هزار و ٢٨٤ تن مواد نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که ٤٠ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
ایدنی از واردات ٣٦٤ هزار و ٤٣٧ تن مواد نفتی از طریق این بندر طی فروردین ماه سال جاری به داخل کشور خبر داد و گفت: طی این مدت، ١٥ هزار و ٥١٧ تن انواع فرآورده های نفتی ترانزیت شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری ١٣٥ هزار TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیر ٢٠ درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: حجم کانتینرهای جابجا شده طی این مدت به ترتیب شامل ٩٩ هزار TEU کانتینر پر و ٣٦ هزار TEU کانتنیر خالی بوده است.
این مقام مسئول در پایان به پهلوگیری ٣٠٦ فروند انواع شناور طی ماه نخست سال ٩٥ اشاره کرد و افزود: در این زمینه شاهد افزایش هفت درصدی در تردد شناورهای دریایی به بزرگترین بندر تجاری کشور بودیم. 
شایان ذکر است، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در فاصله ٢٣ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و با ٢٤٠٠ هکتار وسعت و ٤٠ پست اسکله، از ظرفیت پذیرش سالانه حدد ٩٠ میلیون تن کالا برخوردار است
ارسال نظرات
آخرین اخبار