۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار شد:

گسترش موفقیت کشتیرانی برای سایر بخش های اقتصادی کشور

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار مدیر عامل و جمعی از مدیران ارشد و مسئولان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ابراز خوشحالی از شکستن تحریم، به خصوص برای فعالیت‌های بین‌المللی کشتی‌های ایران، گفت: حق مردم ایران است که با استفاده از تعاملات جهانی، به سوی رفاه اجتماعی و قله‌های پیشرفت حرکت کند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۶۴۶۸۸
گسترش موفقیت کشتیرانی برای سایر بخش های اقتصادی کشوررئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتقاد از کسانی که سعی در القای شکست برجام دارند، گفت: در حال حاضر کشورهای مهم جهان و سازمان‌ها و شرکت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری و همکاری با ایران از همدیگر سبقت می‌گیرند.
به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تشریح موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه خاورمیانه، به فراز و فرودهای اتفاقات سیاسی و کوتاه‌بینی برخی مسؤولان کشورهای جنوبی خلیج‌فارس، اشاره کرد و گفت: واقعیت‌های زندگی و تاریخ بشریت نشان می‌دهد که این تنگ‌نظری‌های سیاسی موقتی است و با برگشت عقلانیت به حاکمیت برخی از کشورها، شاهد گسترش همکاری‌های کشورهای همسایه خواهیم بود.
ایشان، با بیان برخی از اظهارنظرهای مسؤولان کشورهای اروپایی که طی سال‌های اخیر به ایران آمده‌اند، گفت: تقریباً همه کسانی که با من دیدار داشتند، بر تمایل خویش برای ایجاد روابط اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی تأکید می‌کردند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تبلیغات سنگین مخالفان دولت را با هدف القای نا امیدی مردم، برخلاف مصالح و منافع ملی دانست و گفت: نگاه سیاسی و باندی به منافع ملی و همگانی مردم و نقد غیرمنصفانه مسایلی که به کلیت نظام مربوط می‌شود، هیچ توجیهی ندارد، در حالی که دنیا بر موفقیت‌های ایران در مذاکرات هسته‌‌ای تأکید می‌نماید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دستاوردهای برجام را دو طرفه خواند و با تحلیل چرایی و چگونگی دلواپسی برخی کشورهای جهان در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران، گفت: علی‌رغم فتوای سیاسی، دینی رهبر جمهوری اسلامی که ساخت بمب هسته‌ای را حرام دانسته‌اند، از رشد علمی فرزندان ایران نگران بودند که این دانش در کشور بومی شده و برگشت ناپذیر است.
ایشان با اشاره به سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی، گفت: آنچه ایران در فعالیت‌های هسته‌ای برای مقاصد صلح‌جویانه می‌خواهد، ریشه در فرهنگ اسلامی و تمدن ایرانی دارد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بر شمردن فوائد بسیار زیاد انرژی هسته‌ای و اهمیت آنها به خصوص در مسایل کشاورزی، بهداشتی و درمانی، گفت: هیچ توجیه عقلانی نداشت و ندارد که ملتی را با احتمال حرکت به سوی بمب هسته‌ای، از مواهب بی‌شمار دانش هسته‌ای محروم کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان برخی تفاوت‌های شاخص‌های سیاست خارجی در دولت فعلی و سابق جمهوری اسلامی، گفت: نگاه عاقلانه دولت یازدهم و تأکید تیم مذاکره کننده بر منطق و استدلال، اوضاع را از حالت سابق به شرایطی رسانده که امروزه کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران به هر جا که بخواهند، می‌روند.
ایشان با ابراز رضایت از فعالیت‌های سازمان کشتیرانی و شخص دکتر سعیدی، گفت: رونق کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نشان از روانی چرخ اقتصاد کشور دارد و باید تلاش کنیم که این رونق علاوه بر نفت در صادرات غیرنفتی هم گسترش یابد.
در آغاز این دیدار، دکتر محمد سعیدی، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، ضمن معرفی مدیران و ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان در سال‌های اخیر به آثار بسیار خوب دوران پسابرجام در صنعت کشتیرانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کشتی‌های ایران با پرچم مقدس جمهوری اسلامی هیچ مانعی برای ورود به آب‌های بین‌المللی و پهلو گرفتن در بنادر جهان ندارند که از نتایج برجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار