۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
مدیرکل شیلات استان بوشهر:

پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر خسارت دیدند

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در پی شیوه بیماری لکه سفید میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر که 220 مزرعه پرورشی آلوده این بیماری شد پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر 250 میلیارد ریال خسارت دیدند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۴۶۵۷
پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر خسارت دیدندبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عباسعلی زنده‌بودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  سالانه در استان بوشهر بین 55 تا 60 هزار تن انواع آبزی صید می‌شود اظهار داشت: این آبزیان شامل ماهیان صنعتی، خوراکی، میگو و ماهیان غیر ماکول است که بخشی در داخل کشور مصرف و بخشی نیز صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه در استان بوشهر 15 هزار نفر به شغل صید و صیادی مشغول هستند افزود: 40 اتحادیه و تعاونی صیادی و 26 اسکله در استان بوشهر در امر صید و تخلیه آبزیان مشارکت دارند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر ظرفیت تخلیه صید در اسکله‌های استان بوشهر را 170 هزار تن دانست و گفت: 32 واحد فرآوری و بسته بندی آبزیان در استان بوشهر وجود دارد که شش واحد آن تعطیل است.
زنده‌بودی از فعالیت 10 مجتمع پرورش میگو در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در استان بوشهر 10 هزار هکتار اراضی غیر مفید ساحلی برای امر پرورش میگو وجود دارد که 7 هزار هکتار مفید آن به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه سه هزار نفر در استان بوشهر در امر پرورش میگو فعال هستند گفت: چهار هزار و 500 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر آماده پرورش میگو است که پیش بینی می‌شود سه هزار هکتار از این اراضی به امر پرورش میگو اختصاص یابد.
مدیرکل شیلات استان بوشهرتولید 14 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای تولید بچه میگوی مورد نیاز اراضی ساحلی استان بوشهر 12 کارگاه تکثیر بچه میگو فعال است.
زنده‌بودی نیاز اراضی پرورش میگوی استان بوشهر را یک میلیارد قطعه بچه میگو دانست و افزود: برای تولید 14 هزار تن میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر نیاز به یک میلیارد قعطه بچه میگو است که در کارگاه‌های تکثیر بچه میگو تولید می‌شود.
وی گفت: استان بوشهر در امر پرورش میگو در کشور پیشتاز است بگونه‌ای که 70 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در پی شیوه بیماری لکه سفید میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر که 220 مزرعه پرورشی آلوده این بیماری شد پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر 250 میلیارد ریال خسارت دیدند.
زنده بودی افزود: بخشی از خسارت توسط صندوق بیمه کشاورزان پرداخت می‌شود.
برچسب ها: پرورش میگو بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار