۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

حمایت سازمان بنادراز ایجاد کلوب های ورزشی دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ایجاد کلوب های ورزشی دریایی در سواحل هرمزگان را به عنوان نیاز اساسی توسعه گردشگری دانست.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۶۲۳
حمایت سازمان بنادراز ایجاد کلوب های ورزشی دریاییبه گزارش مانا ابراهیم ایدنی در آیین تجلیل از تلاشگران سفرهای دریایی نوروز ۹۵ اظهار داشت: شهرهای ساحلی در جهان از جمله مناطق آباد و پررونقی به شمار می روند که معضلات بیکاری در آنها کمتر مشاهده می شود اما ایران با ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی متاسفانه با چالش های زیادی در بحث اشتغال مواجه است.
وی ضمن تاکید بر اینکه برای بهره مندی از موهبت دریا نباید فقط به تجارت و صیادی اکتفا کنیم، ادامه داد: در زمینه توسعه دریامحور در کشورمان از یک عقب ماندگی تاریخی رنج می بریم.
ایدنی با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری ساحلی و دریایی به شکل درست و اصولی در کشور گفت: همگرایی دستگاه های دست اندرکار در طرح ساماندهی سفرهایی دریایی امسال نشان داد که اگر متولیان به این مقوله ورود کنند، مردم می توانند از پتانسیل های دریا در زمینه گردشگری و تفریحات دریایی بهره بیشتری ببرند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از عزم و برنامه ریزی جدی این اداره کل در زمینه ساماندهی و استانداردسازی شناورهای گردشگری طی سال ۹۵ خبر داد و افزود: با اقدامات صورت گرفته طی سالیان اخیر در بحث استاندارد سازی ناوگان مسافری با اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر، خوشبختانه دستاوردهای خوبی حاصل شده است که برای توسعه گردشگری دریایی نیز همین رویه را پیش خواهیم گرفت.
این مقام مسئول از رونق ۹ درصدی حجم کل سفرهای دریایی هرمزگان در نوروز ۹۵ خبر داد و بیان کرد: اداره کل بنادر با فراهم کردن بسترهای لازم برای ارتقا ایمنی ترددهای دریایی در مناطق و اماکن گردشگری، باعث شد که حجم گردشگران نوروزی در بخش دریایی به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد.
وی ایجاد کلوب های ورزشی دریایی در سواحل هرمزگان را به عنوان نیاز اساسی توسعه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: هر چند سازمان بنادر در این بخش به طور خاص متولی امر نیست اما حمایت خواهد کرد.
وی عنوان کرد: کارگاه های ساخت شناورهای دریایی باید در استان فعال شوند تا مبنایی برای ایجاد اشتغال شوند.
ایدنی همچنین ضمن اشاره به حمایت های جدی این سازمان به منظور فعال شدن گردشگری دریایی بین بنادر و جزایر خلیج فارس گفت: امسال برای نخستین بار خط دریایی حمل خودرو از بندر شهید حقانی بندرعباس به جزیره هرمز راه اندازی شد. از سوی دیگر، خط دریایی بین بندر شهید باهنر و جزیره کیش نیز با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: برای راه اندازی خط دریایی حمل خودرو از بندر شهید باهنر به جزیره قشم نیز آمادگی لازم وجود دارد تا هم مسیر تردد جاده ای کاهش یاید و هم از میزان آلودگی، تخریب محیط زیست، استهلاک جاده ها و ترافیک محورهای منتهی به این جزیره کاسته شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از راه انداری سامانه فروش بلیت اینترنتی سفرهایی دریایی در طرح نوروزی سال ۹۵ برای نخستین بار در کشور سخن گفت و تصریح کرد: برای روز جهانی دریانوردی امسال نیز طرحی را آماده کرده ایم که بر اساس آن در بنادر بازرگانی هرمزگان بر روی عموم مردم باز خواهد شد تا با ظرفیت های اقتصادی کشور بیشتر آشنا شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار