۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱

سیلاب دیوارهای ساحلی کارون را درنوردید

با رهاسازی آب از سدهای بالادست شمال خوزستان ، سیلاب دیوارهای ساحلی دو سوی کارون را در نوردید وبخشی از تاسیسات آبرسانی و فضای سبز را زیرآب برد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۴۶۱۰
سیلاب دیوارهای ساحلی کارون را درنوردیدمعاون سازمان آب و برق خوزستان به خبرنگار مانا گفت: هم اکنون دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز به یک هزار و 300متر مکعب در ثانیه رسیده و احتمال افزایش آن نیزتا یک هزار و 450متر مکعب در ثانیه  وجود دارد.
هوشنگ حسونی زاده از شهروندان و ساکنان حاشیه رودخانه کارون خواست به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی از حریم رودخانه فاصله بگیرند.
وی گفت: چند روستای حاشیه کارون در شمال اهواز در محاصره سیل قرار گرفته و برخی ساکنان روستایی جنوب کارون نیز در معرض خطر سیلاب و آبگرفتگی قرار دارند.
در چند روز اخیر هزاران شهروند از سراسر استان و سایر نقاط کشور برای مشاهده سیلاب کارون خود را به سواحل مخاطره آمیز کارون رسانده اند تا از این رویداد طبیعی که در 70سال گذشته بی سابقه بوده عکس های سلفی و یادگاری بگیرند.
شهردار اهواز نیز به خبرنگار مانا گفت: همه امکانات برای پیشگیری از خسارات بیشتر این سیلاب مهیب بسیج شده و در گوشه و کار شط کارون مستقر شده است.
سیدخلف موسوی با بیان اینکه به تاسیسات آبرسانی شهرداری در ساحل کارون خسارت وارد شده است افزود: بخشی از فضای سبز دو سوی کارون زیرآب رفته و از همه شهروندان مصرانه تقاضا داریم از حریم رودخانه کارون فاصله بگیرد.
وی گفت: در همه نقاط ساحلی کارون بنرهای هشدار آمیز مبنی بر ممنوعیت نزدیک شدن به ساحل نصب شده و ناجیان و ماموران امداد و نجات در طول سواحل کارون همچنان به حال آماده باش هستند.
وی گفت: هیچ خطری پل های کارون را تهدید نمی کند و تنها پل ارتباطی بر روی پارک جزیره به منظور رعایت مسایل احتیاطی بسته شده است و تا اطلاع ثانوی ورود به جزیره ممنوع است.
سیلاب مهیب 10روز پیش در خوزستان و باز شدن دریچه های اضطراری سد دز خسارات زیادی به تاسیسات زیربنایی و عمرانی حاشیه رودخانه کارون  و دز وارد کرده است.
با این حال دوستداران محیط زیست ، سیلاب اخیر را مرهمی بر زخم دردها و آسیب های زیست محیطی دو دهه اخیر در خوزستان می دانند و امیدوارند این سیلاب تالاب های خوزستان را که منشا ریزگردهای بوده اند پرآب کرده و حیات دوباره یابند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار