۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

ممنوعیت ورود گردشگر به پارک جزیره کارون

شهرداری اهواز از ورود گردشگران به پارک جزیره به علت خطرات ناشی از طغیان رودخانه کارون و بالا آمدن شش متری آب آن جلوگیری کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۴۶۰۲
ممنوعیت ورود گردشگر به پارک جزیره کارون
به گزارش خبرنگار مانا ، ممنوعیت ورود گردشگر به پارک جزیره که در رودخانه کارون واقع شده بدنبال هشدار مجدد ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر افزایش دوباره دبی آب کارون صورت می گیرد.
سیدخلف موسوی شهردار اهواز در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه قبل از سیلاب اخیر روزانه بیش از 10هزار گردشگر وارد این جزیره زیبا می شد افزود: بعداز وقوع سیلاب بنا بر اقدام های احتیاطی وبه منظور پیشگیری از حواث احتمالی تصمیم گرفته شود ورود گردشگر به این جزیره متوقف شد تا شرایط به حال عادی بازگردد.
وی با بیان اینکه تاکنون 11جزیره در رودخانه کارون به زیرآب رفته و محو شده اند افزود: طغیان کارون و عبور آب از دیوار ساحلی خساراتی به تاسیسات ساحلی کارون وارد کرده است ولی به مجموعه های گردشگری که در حال ساخت بوده و مراحل پایانی را می گذرانند آسیبی وارد نشده است.
طغیان بی سابقه رودخانه کارون و ورود آب به محوطه پارک های ساحلی کارون ، شهرداری اهواز را بر آن داشته تا با نصب بنرها، شهروندان را از نزدیک شدن به ساحل کارون باز دارد.
هم اکنون چند گروه ناجی و امداد و نجات با برخورداری از چندین فروند قایق ، سرگرم گشت زنی در کارون هستند تا از حوادث احتمالی جلوگیری کنند.
هم اکنون دبی رودخانه کارون به یک هزار متر مکعب در ثانیه رسیده در حالی که در روزهای عادی این میزان تنها100متر مکعب در ثانیه بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار