۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

تالاب هورالعظیم جان گرفت

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از ورود پنج برابری جریان آب به تالاب بین المللی هورالعظیم در غرب خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۴۶۰۱
تالاب هورالعظیم جان گرفت
دکتراحمد سیاحی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: تا پیش از وقوع سیلاب در خوزستان ، میزان ورودی آب به تالاب هورالعظیم 20متر مکعب در ثانیه بود که هم اکنون این میزان به 100متر مکعب در ثانیه رسیده است.
وی با بیان اینکه سیلاب اخیر در 70سال اخیر در خوزستان بی سابقه بوده است افزود: این سیلاب و بارندگی ها ، جان تازه ای به پهنه های زیست محیطی خوزستان بخشیده اند و به سالها دلهره و نگرانی از وضعیت رقت بار تالاب های استان پایان داد.
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در ادامه افزود: تالاب بامدژ در این استان نیز برای نخستین بار در سالهای اخیر لبریز از آب شد و به محیط زیست خوزستان طراوت دیگری بخشید.
سیاحی به وضعیت مناسب تالاب شادگان در جنوب خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از سیلاب رودخانه جراحی و کارون به سمت این تالاب هدایت شده و آبگیری این تالاب در حال انجام است.
وی گفت: کانون های داخلی ریزگردها در خوزستان با ورود سیلاب مرطوب شده و امید است با تداوم ورود آب نگرانی چندین ساله خوزستانی ها بابت ریزگردها تا حدود زیادی برطرف شود.  
در یک سال اخیر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از دو تالاب شادگان و هورالعظیم ، نگرانی عمیق خود را از شرایط بسیار سخت این دو تالاب بیان کرده بود.
سیلاب بی سابقه یک هفته اخیر گرچه خسارات زیادی برجای گذاشت ولی برکات زیادی نیز به همراه داشت ، کارون جان و حیات تازه ای گرفت و طراوت را به تالاب های بازگرداند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار