۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

پرورش میگو در استان بوشهر نیمه خرداد آغاز می‌شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: پرورش میگو در چهار هزار هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۴۵۹۷
پرورش میگو در استان بوشهر نیمه خرداد آغاز می‌شودبه گزارش خبرنگارمانا از بوشهر عباسعلی زنده‌بودی با اشاره به اینکه طرح پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر اجرایی می‌شود اظهار داشت: در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی اجرای طرح پرورش ماهی در قفس به عنوان طرح اولویت دار استان بوشهر است که یک واحد با تولید شش هزار تن در سال در حوزه سد رئیسعلی دلواری در دست راه اندازی است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر بخش نخست تسهیلات این طرح پرداخت شده است گفت: کارفرما در حال حمل قفس هاست و انتظار می‌رود تا خرداد امسال یک‌هزار تن از این ظرفیت به بهره برداری برسد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر از کنترل بیماری لکه سفید میگو در استان خبرداد و بیان کرد: با توجه به بیماری لکه سفید میگو که برخی استخرهای پرورش را در استان بوشهر آلوده کرد تلاش می شود در محیط های کنترل شده پرورش انجام شود.
زنده بودی با اشاره به تولید 70 درصدی میگوی کشور در استان بوشهر گفت: متوسط تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر 14هزارو 500 تن است که پارسال به دلیل بیماری لکه سفید این میزان تولید به هشت هزار و 500 تن رسیده است.
وی با بیان اینکه امسال پیش بینی می‌شود 12 هزار و 500 تن میگو تولید شود گفت: فعالیت کارگاه‌های تکثیر میگوی استان بوشهر برای تامین بچه میگوهای اراضی ساحلی آغاز شده که پیش بینی می شود یک میلیارد قطعه بچه میگو تولید شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار