۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
مدیرکل بندر گوادر پاکستان:

گوادر و چابهار در توسعه منطقه مکمل یکدیگرند

در راستای سومین کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان که از 29 فروردین لغایت 2 اردیبهشت در تهران برگزار می شود هیئتی متشکل از مدیر عامل شرکت ملی کشتیرانی پاکستان ، معاون ترافیک بندر کراچی ، مدیرکل بندر گوادر و معاون برنامه ریزی و توسعه بندر گوادر از طرح توسعه ای و زیرساختهای بندری چابهاربازدید کردند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۴۵۸۰
گوادر و چابهار در توسعه منطقه مکمل یکدیگرندبه گزارش مانا، «دوستین خان جمالدینی» مدیرکل بندر گوادر پس از بازدید از طرح توسعه بنادر چابهار در نشستی با مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد این شهرستان اظهارداشت: چابهار و گوادر موقعیت راهبردی در دنیا دارند و می توانند مکمل همدیگر باشند.
وی تصریح کرد: بنادر گوادر و پاکستان احیاگر راه ابریشم است و ما در توسعه بندر گوادر موضوع بندر به بندر و کشور به کشور که باعث انسجام و ارتباط کشورها می شود را دنبال می کنیم .
مدیربندر گوادر تاکید کرد: برای انسجام روابط دو کشور باید رویکرد مسئولین و متخصصین بنادر و مناطق آزاد بیش از بیش تقویت پیدا کند و از حالا به همدیگر نگاه جدید داشته باشیم و امیدواریم این نقطه آغاز انسجام روابط دو کشور باشد.
وی گفت: کشور ایران و پاکستان دوست و همسایه و دارای اشتراکات فراوانی هستند و باید از ظرفیت های یکدیگر نهایت استفاده را ببرند.
وی ادامه داد: بندر گوادر برای توسعه زیرساختها هشت سال منتظر سرمایه گذاری سنگاپور بود که محقق نشد و هم اینک از سایر بنادر همجوار عقب افتاده است.
مدیرکل بندر گوادر کراچی پاکستان افزود: بندر چابهار نیز برای توسعه عقب است و نباید بیشتر از این فرصت سوزی شود.
در ادامه عارف الهی مدیر عامل شرکت ملی کشتیرانی پاکستان گفت: امروز به همراه هیئت بلند پایه کشور پاکستان از زیرساختهای بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری دیدن کردیم و خیلی خوشحال هستیم که دولت ایران توجه ویژه ای برای توسعه چابهار دارد.
عارف الهی اظهار داشت: تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در زمینه بانکرینگ(سوخت رسانی به کشتی ها)، خطوط کشتیرانی(ترانزیت کالا و جابجایی مسافر) داریم و پس از توافق و امضای تفاهم نامه اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: سفر استاندار سیستان و بلوچستان و مقامات بلندپایه ایران اسفند سال گذشته به بندر گوادر پاکستان سبب توسعه روابط شده است و امیدواریم سفرها ادامه داشته باشد.
وی بیان کرد: زیرساخت های بندر گوادر به سرعت در حال آماده سازی است و در آینده ای نزدیک نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور پاکستان خواهد داشت.
این مسئول تأکید کرد: امیدواریم همانطور که بندر جبل‌ علی امارات به عنوان بندر مادر نقش ایفا می‌کند، روزی بنادر چابهار و گوادر نیز نقش بندر مادر را در دنیا ایفا کنند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های بندر چابهار گفت: این شهرستان موقعیت مناسبی برای ترانزیت و انجام فعالیت های تجاری و اقتصادی در جهان دارد.
سیدحسن ابراهیمی اظهار داشت: طرح توسعه بندر در فاز نخست در حال تکمیل است و برای فازهای بعدی نیاز به حضور سرمایه گذاران است.
وی بیان کرد: موقعیت استراتژیک چابهار آماده هر گونه سرمایه گذاری است و در صورت اعلام آمادگی سرمایه گذاران تمامی اقدامات در اسرع وقت انجام می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار