۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲

بزرگترین محموله سوخت دیزلی راهی اروپا شد

بندر آنتورپ بلژیک طی روزهای آتی در انتظار پذیرش نفتکش غول پیکری است که بزرگترین محموله دیزلی را حمل می کند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۴۵۵۱
بزرگترین محموله سوخت دیزلی راهی اروپا شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، رویترز گزارش داد:نفتکش غول پیکر جدید(VLCC) که Alice خوانده می شود،در حالی که 270 هزار تن سوخت دیزلی را حمل می کند و سه برابر بزرگتر ازظرفیت های  معمولی است ،از آسیا حرکت ودر مسیر بندر آنتورب بلژیک قرار دارد.
طبیعتا در پی ورود چنین کشتی با قیمت های دیزل اروپا در بازار که با سیل واردات روبه رو است، در هفته های آینده متاثر خواهد شد.
رویتزردر ادامه نوشت: نفتکش غول پیکر( Alice  با 1.100 فوت)، بندر Gunsan در کره جنوبی را در 13 ژانویه سال جاری ترک کرد و در ترمینال Vopak Dialog Pengerang مالزی،بارگیری را انجام داد و به مقصد اروپا راهی شده است.
 به طور معمول،سفر دریایی یک نفتکش غول پیکر از مالزی به شمال غربی اروپا در حدود 32 روز به طول می انجامد، نفتکش غول پیکر Alice یکی از 12 نفتکش غول پیکر ساخته شده برای حمل نفت خام در سال جاری بوده است،
تحویل محموله مورد نظر در زمانی رخ می دهد که ذخیره سوخت دیزلی اروپا در بالاترین میزان ظرفیت خود قرار دارد.افزایش تولید سوخت دیزلی و پایین آمدن تقاضا منجر به افزایش چشمگیر در ذخیره جهانی سوخت دیزلی در دو سال گذشته شده است.
در سال های اخیر پالایشگاههای مدرن در آسیا و خاورمیانه به تولید سوخت دیزلی دست زده اند که این اقدام باعث تغییری ژرف در بازارهای تجارتی سوخت دیزلی دنیا شده است.
همزمان ،کشتی های بزرگتری برای انتقال این محصول در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند،اما به باور کارشناسان ویازرگانان ،نفتکش غول پیکر Alice اولین تانکر با این سایز است که در حال حمل محموله یک محصول تصفیه شده به سواحل اروپاست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار