۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
تلاش سازمان بنادر برای توسعه گردشگری دریایی؛

تامین امنیت شناورهای مسافربری و تفریحی در اولویت است

شناور های مسافربری و تفریحی به صورت مکرر توسط بازرسان سازمان بنادر و دریانوردی مورد بازرسی مستمر قرار می گیرند تا همواره نسبت به ایمن بودن آنها اطمینان داشته باشیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۵۴۲
تامین امنیت شناورهای مسافربری و تفریحی در اولویت است
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: توسعه گردشگری دریایی هم اکنون به عنوان یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.                                          
محمد راستا تصریح کرد: در این راستا همکاری با سایر ارگان های مرتبط با این امر انجام می شود تا بتوانیم هر چه سریعتر به توسعه سفرهای دریایی از طریق گردشگران دست یابیم.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم ایجاد امکانات و تاسیسات مناسب گردشگری دریایی در نوار ساحلی جنوب و شمال کشور تاکید کرد و گفت: همگام با این امر باید گشت های دریایی از طریق شناورهای مسافربری و یا تفریحی استاندارد، ساماندهی شوند.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: هرچه زیرساختهای مرتبط با گردشگری دریایی در سواحل بیشتر شود این ظرفیت وجود خواهد داشت که تعداد شناورهای مسافربری و تفریحی نیز افزایش یابد.
وی اذعان داشت: تحقق این امر نیازمند افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به تمام زمینه های گردشگری دریایی و ساحلی است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور خرید شناورهای مسافربری و تفریحی از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می کند و تسهیلات لازم را از محل وجوه اداره شده این سازمان در اختیار آنها قرار خواهد داد.
وی در ادامه گفته های خود بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف سازمان بنادر ودریانوردی، توسعه ناوگان مسافربری و تفریحی و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است که می خواهند نسبت به خرید این نوع شناورها برای بکارگیری در آبهای شمالی و جنوبی اقدام کنند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: تامین امنیت شناورهای مسافربری و تفریحی در اولویت برنامه های این سازمان قرار دارد.
راستاد همچنین در خصوص صدور مجوزهای لازم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای شناورهای مسافربری و تفریحی گفت: صدور مجوز برای این شناورهای مسافربری و تفریحی، نیازمند رعایت معیارهای بسیار دقیق برای حصول اطمینان از ایمن بودن شناورهایی است که می خواهند نسبت به فعالیت های مسافربری و تفریحی اقدام کنند که امری بسیار مهم برای سازمان بنادر و دریانوردی تلقی می شود.
به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی، این شناورهای مسافربری و تفریحی به صورت مکرر توسط بازرسان سازمان بنادر و دریانوری مورد بازرسی مستمر قرار می گیرند تا همواره نسبت به ایمن بودن آنها اطمینان داشته باشیم.
وی اذعان داشت: در کنار این امر همواره ناوگان جستجو و نجات سازمان بنادر و دریانوردی با انجام گشت های دریایی در آماده باش کامل به سر می برند تا در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی نسبت به عملیات امداد و نجات دریایی اقدام کنند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه نوروز امسال حدود هفت میلیون و 500 هزار نفر از طریق سفرهای دریایی تردد داشته اند، گفت: این آمار حاکی از رشد 9 درصدی سفرهای دریایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم روند رو به رشد سفرهای دریایی همچنان ادامه داشته باشد، یادآور شد: بنابراین به منظور تحقق این اهداف لازم است نسبت به افزایش زیرساختهای لازم در این خصوص نیز اقدامات لازم صورت گیرد.
راستاد گفت: اکثر سفرهای دریایی به طور عمده در مسیرهای محدوده مسیرهای قشم- بندرعباس، چارک- کیش، پهل- لافت، بوشهر- خارگ، گناوه- خارگ و بندر عباس- هرمز صورت می گیرد و همواره بیشترین حجم تردد سفرهای دریایی در مسیر قشم- بندرعباس است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار