۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

نگرانی صیادان آبادانی از صید غیرمجاز صیادان عراقی

در حالی ممنوعیت صید میگوی دریایی از چند روز پیش از سوی پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و شیلات خوزستان به منظور شروع فصل تخم ریزی اعلام شده است که صیادان عراقی بدون توجه به این موضوع و در مقابل چشم نگران صیادان آبادانی اقدام به صید غیرمجاز میگو در آبهای مشترک شمال غرب خلیج فارس می کنند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۴۵۴۰
نگرانی صیادان آبادانی از صید غیرمجاز صیادان عراقی
تعدادی از صیادان آبادانی در گفتگو با خبرنگار مانا گفتند: صیادان عراقی سالهاست بدون توجه به ممنوعیت صید ، اقدام به صید انواع میگو در آبهای منطقه می کنند و این عادلانه و منصفانه نیست.
به گفته آنان تداوم این وضعیت ، ذخایر میگو را در چند سال آینده به شدت کاهش خواهد داد واین یعنی نابودی ذخایر آبزیان خلیج فارس.
صیادان آبادانی معتقدند باید برای جلوگیری از فعالیت غیرمجاز و البته غیرقانونی صیادان عراقی با مسئولان محلی عراق رایزنی کرد و آنان را متقاعد کرد تا صیادان متخلف برخورد کنند و اجازه ندهند بیش از این به ذخایر آبزیان منطقه که متعلق به نسل های آینده است آسیب برسد.
آنان گفتند: تاکنون اعتراض های بحق ما هیچ تاثیری در فعالیتغیرمجاز صیادان عراقی نداشته است.
محمدسعید انصاری یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بارها به مقامات عراقی درباره صید غیرمجاز توسط صیادان آن کشور تذکر جدی داده شده ولی تا چاره عملی برای جلوگیری از فعالیت صیادان عراقی دیده نشده است.
وی گفت: البته عراقی ها بخاطر مسایل و چالش های امنیتی ، خیلی روی این مسایل وقت نمی گذارند و برای آنان اهمیتی ندارد هرچند تاکنون قول داده اند جلوی این کارغیرمجازصیادان را خواهند گرفت ولی کاری انجام نشده است.
بنا به این گزارش تعدادی از دلالان محلی با خرید میگو از صیادان عراقی عملا" آنان را تشویق به ادامه این کار غیرقانونی تشویق می کنند.
شیلات خوزستان تاکنون بارها به شیوه کاری صیادان عراقی که به نوعی منافع صیادان جنوب خوزستان را به خطر انداخته است اعتراض کرده و خواستار برخورد با صیادان متخلف عراقی شده است.
چندی پیش مرزبانان ساحلی آبادان یک محموله 1500کیلوگرمی میگوی قاچاق را در منطقه خسروآباد آبادان کشف و محموله آن را توقیف کردند.  
برچسب ها: صیاد آبادان
ارسال نظرات
آخرین اخبار