۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

خطرسیلاب در آبادان و خرمشهر برطرف شد

با وجود اقدام های پیشگیرانه و احتیاطی، خطر سیلاب و آبگرفتگی در آبادان و خرمشهر برطرف شد و هم اکنون هیچ خطری این دو شهری بندری را تهدید نمی کند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۴۵۳۹
خطرسیلاب در آبادان و خرمشهر برطرف شد
در این ارتباط ولی الله حیاتی معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر به خبرنگار مانا گفت: با وجود افزایش شدید دبی رودخانه کارون در خرمشهر، تاکنون هیچ یک از مناطق دوسوی کارون دچار آبگرفتگی نشده اند و وضعیت به حال عادی درآمده است.
وی گفت: قبل از رسیدن سیلاب کارون به خرمشهر ، سیل بندهایی به صورت ضربتی در دو سوی کارون احداث شد ولی طغیان کارون در حدی نبود که برای خرمشهر خرابی هایی به بار آورد.
فرماندار ویژه خرمشهر درادامه گفت: تردد کشتی های مسافری ، تجاری و صیادی در آبراه کارون و اروندرود به صورت عادی درآمده و خطری از ناحیه طوفان و سیلاب متوجه شناورهای منطقه نیست.
فرماندار آبادان نیز به مانا گفت: با وجود افزایش دبی بهمنشیر و بالاآمدن آب ، هیچ گونه خسارتی به تاسیسات شهری ومسکونی دو سوی این آبراه وارد نشده است و این سیلاب بخوبی مدیریت شد.
عزیزالله شهبازی افزود: برای احتیاط و پیشگیری از صدمات و خسارات احتمالی سیلاب، بیش از 20کیلومترسیل بند در دو سوی بهمنشیر احداث شد ولی در چند روز آینده این سیل بندها در اطراف بهمنشیر برچیده خواهد شد.
وی با بیان اینکه همه دستگاههای اجرایی منطقه آمادگی لازم را برای مقابله و پیشگیری از سیلاب را داشتند افزود: افزایش آب رودخاته منطقه بخصوص بهمنشیر ، کارون و اروندرود ذخیره خوبی برای آبیاری نخیلات منطقه خواهد بود.
بنا به این گزارش با ورود سیلاب به دهانه های اروندرود و بهمنشیر ، امکان جزر ومد با آب شیرین و آبیاری نخیلات منطقه که سالها با شوری آب دست و پنجه نرم می کنند فراهم شده است.
وزیر نیرو چندی پیش در سفر به خوزستان پیش بینی کرد سیلاب اخیر تا حد زیادی میزان گرد وخاک در خوزستان را کاهش خواهد داد و این یعنی اینکه سیلاب یک نعمت برای خوزستان بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار