۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

اردیبهشت؛ افتتاح برج کنترل بندر نوشهر

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران از افتتاح برج کنترل بندر نوشهر به ارتفاع 40 متر در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۵۲۴
اردیبهشت؛ افتتاح برج کنترل بندر نوشهرمنوچهر تاتینا در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: برج کنترل بندر نوشهر به عنوان نماد دریایی در حاشیه دریای خزر، اردیبهشت ماه امسال افتتاح خواهد شد.                                                                                             
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به اینکه این برج کنترل به ارتفاع 40 متر احداث شده است، خاطرنشان ساخت: این برج به عنوان برج کنترل و برج مخابراتی بندر نوشهر برای کنترل تردد کشتی ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.                     
وی درباره این برج کنترل گفت: به منظور ساخت این برج کنترل مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.                
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران همچنین اذعان داشت: طبقه همکف این برج را با تجهیز ادوات لازم به موزه دریانوردی تبدیل کرده ایم.
تاتینا یادآور شد: این برج کنترل داخل محوطه بندر نوشهر است، اما امکان بازدید عموم مردم از آن به منظور تماشای موزه دریانوردی که در طبقه همکف برج احداث شده، وجود خواهد داشت.                                                                        
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران عنوان کرد: موزه با هدف فعالیت های تفریحی و آموزشی برای عموم مردم تجهیز شده است.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، در این موزه ، دسترسی مردم به بازدید از آثار باستانی متعلق به دریا و دریانوردی وجود دارد.
تاتینا یادآور شد: همچنین تجهیزات جدیدی برای موزه خریداری شده است تا بتوان به وسیله آنها، دانش آموزان را با گذشته دریانوردی ایران آشنا کرد.
وی اذعان داشت: همچنین تعدادی از ادوات این موزه از جنوب کشور وارد شمال شده است تا تاریخ دریانوردی جنوب را نیز به نمایش گذاریم.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران از وجود آثاری مرتبط با دریانوردی، متعلق به 50 تا 200 سال پیش در موزه دریانوردی نوشهر خبر داد.
تاتینا در ادامه گفته های خود همچنین از نمایش یک ناقوس کلیسا بسیار قدیمی در موزه دریانوردی بندر نوشهر خبر داد و گفت: تماشای این ناقوس می تواند برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب باشد.                                                                           
وی گفت: شرایطی در این موزه فراهم شده است تا بتوانیم اطلاعات لازم در خصوص سفرهای دریایی، اهمیت تجارت دریایی و تاریخ دریانوردی ایران را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهیم.                                                                 
این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی این موزه جدید، گام موثری در راستای ترویج فرهنگ دریا و دریانوردی در میان عموم مردم برداریم.
وی در ادامه گفته های خود یکی از مهمترین اقدامات اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران را در راستای افزایش فرهنگ سازی در خصوص دریانوردی در بین عموم مردم را برداشتن دیوارهای شرقی و جنوبی اطراف بندر نوشهر دانست.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران تاکید کرد: با این اقدام، مردم روزانه از نزدیک شاهد فعالیت های بندر در حال انجام در بندر نوشهر خواهند بود.
وی در ادامه گفته های خود از توسعه طرح فضای سبز داخل بندر نوشهر خبر داد و اظهار داشت: افزایش تعامل بین مردم شهر و فعالیت های دریانوردی در حال انجام در بندر، به عنوان یکی از اولویت های اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در نظر گرفته شده است.
تاتینا همچنین از افتتاح ساختمان اداری جدید ، اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران در بندر نوشهر در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.
برچسب ها: نوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار