۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

آغاز سفر شناورهای مسافری در آبهای عمان از سال جاری

نخستین شناور مسافربری ایرانی با سرمایه گذاری بالغ بر 10 میلیارد تومان در سال جاری برای تردد در مسیر چابهار – عمان راه اندازی خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۵۲۲
آغاز سفر شناورهای مسافری در آبهای عمان از سال جاری دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: برای نخستین بار امسال شاهد راه اندازی شناور مسافری در آبهای عمان خواهیم بود.
عبدالکریم رزازان افزود: به همین منظور سرمایه گذار بخش خصوصی نسبت به ساخت شناور مسافری برای به کار گیری در مسیر چابهار- عمان اقدام کرده است.                                                   
وی گفت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته این خط مسافربری امسال در گام نخست با یک فروند شناور آغاز به کار می کند.
مشاور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: با اتمام ساخت شناور مسافربری و بررسی مشخصات فنی آن این خط مسافربری بین المللی راه اندازی خواهد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: از آنجا که شرایط تردد دریایی در آبهای عمان به دلیل اقیانوسی بودن آن با تردد در آبهای خلیج فارس بسیار متفاوت است، لذا هر گونه شناور نمی تواند در این آبها با امواج سهمگین تردد کند.
به گفته دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی ساخت هر فروند شناور مسافربری برای بکارگیری در آبهای عمان به اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان نیاز دارد.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی افزود: هم اکنون تعدادی سرمایه گذار برای اخذ مجوزساخت و خرید شناور مسافربری به منظور بکارگیری در آبهای عمان به سازمان بنادر و دریانوردی مراجعه کرده اند.
وی یادآور شد: طرح این سرمایه گذاران بخش خصوصی بررسی شده و به زودی جهت پرداخت تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به بانک عامل ارسال خواهد شد.
رزازان در ادامه تصریح کرد: بندر چابهار یک منطقه آزاد است و به همین دلیل از این قابلیت برخوردار است تا مسافران خارجی را نیز علاوه بر مسافران داخلی برای تردد در مسیرهای بین المللی از این بندر به خود جذب کند.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: رونق تردد های دریایی دربخش مسافربری در آبهای عمان از طریق بندر چابهار، بدون شک تاثیر بسیار مثبتی در توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت.
وی در ادامه بیانات خود یادآور شد: توسعه هر چه بیشتر خطوط مسافربری در آبهای عمان این شرایط را فراهم می کند که مردم کشورمان به راحتی بتوانند به کشورهای شرقی از جمله پاکستان، عمان و هندوستان سفر دریایی کنند.
وی بیان کرد: راه اندازی شناورهای مسافربری در آبهای عمان در دراز مدت می تواند از بازده اقتصادی بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی برخوردار باشد.
دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر در بندر چابهار امکانات و زیرساختهای لازم جهت پهلوگیری شناورهای مسافربری فراهم است.
وی گفت: شرایط در بندر چابهارامکان پهلوگیری کشتی های کروز نیز در این بندر وجود دارد که باید از این قابلیت نهایت استفاده را بکنیم.
رزازان اظهار داشت: در اسکله های مسافری ساخته شده در بندر چابهار امکان پهلوگیری همزمان شناورهای 100 تا 200 نفره نیز وجود دارد.
مشاور عالی رئیس سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به وجود ترمینال مسافری مناسب در بندر چابهار اشاره کرد و اذعان داشت: بنابراین می توان گفت تمام زیرساختهای لازم جهت توسعه فعالیت شناورهای مسافربری در بندر چابهار هم اکنون فراهم است.
وی در ادامه گفته های خود به راه اندازی فاز توسعه بندر چابهار در سال جاری اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از طرح توسعه بندر چابهار شاهد رونق هر چه بیشتر اقتصاد این منطقه خواهیم بود.
وی تاکید کرد: افزایش ترانزیت از بندر چابهار باعث تحولی عظیم در این منطقه خواهد شد که بدون شک رونق سفرهای دریایی یکی از این موارد خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار