۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

آلودگی های میکروبی درشناگاه های کشورکنترل می شود

به منظور کنترل آلودگی های میکروبی شناگاه های کشور، نظارت بر رعایت ضوابط حاکم بر دفع پسماندها، تعارض کاربری ها، ممنوعیت فعالیت های ناسازگار با طبیعت، بهبود زیرساختهایی مثل سرویس بهداشتی، دوش و ممنوعیت دفع فاضلاب های انسانی و صنعتی به ساحل و دریا باید صورت گیرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۵۱۲
آلودگی های میکروبی درشناگاه های کشورکنترل می شود
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به خبرنگار مانا در خصوص پایش شناگاه های کشور گفت: پایش شناگاه ها به منظور بررسی آنها از نظر وجود و میزان آلودگی میکروبی صورت می گیرد.                                                         
ضیاء الدین الماسی در ادامه به پایش میکروبی در سواحل جنوبی اشاره کرد و گفت: در سواحل جنوبی کشور، شناگاه رسمی وجود ندارد.               
وی گفت: با این وجود تمام مکان هایی که گردشگران بیشتر در آن مناطق به شنا می پردازند از نظر میکروبی مورد پایش قرار می گیرد.         
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: به طور کلی شوری و حرارت بالای آب در جنوب در مقایسه با شمال کشور، باعث شده تا میزان آلودگی میکروبی در سواحل جنوبی در مقایسه با شمال به مراتب کمتر باشد.                                                                                                        
وی در ادامه گفته های خود یادآور شد: اما این بدان معنا نیست که در آبهای ساحلی جنوب کشور آلودگی وجود ندارد.                  
به گفته وی، در منطقه آبهای ساحلی بندرعباس به دلیل ورود فاضلاب به دریا، شاهد وجود آلودگی های میکروبی هستیم.                    
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، دو برنامه را برای مقابله با آلودگی میکروبی در شناگاه ها پیشنهاد داده ایم.                                                                                                             
وی تصریح کرد: یکی اقدامات کوتاه مدتی است که برای فصل تابستان با اعلام یک سری ضوابط در شناگاه ها صورت می گیرد.                  
الماسی اذعان داشت: راه دیگر نیز نظارت بر رعایت ضوابط حاکم بر دفع پسماندها، تعارض کاربری ها، ممنوعیت فعالیت های نازسازگار با طبیعت، بهبود زیرساختهایی چون سرویس بهداشتی، دوش، ممنوعیت دفع فاضلاب های انسانی و صنعتی به ساحل و دریا خواهد بود.              
وی تاکید کرد: وزارت بهداشت ضوابطی را اعلام کرد که بر اساس آن قرار شد اقدامات لازم جهت بهبود وضعیت شناگاه ها انجام شود.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: بر اساس ضوابط اعلام شده به محیط زیست و وزارت بهداشت، باید شرایطی فراهم شود تا در کوتاه مدت بتوانیم شاهد پذیرش گردشگران در شناگاه های کشور باشیم.                
وی گفت: قرار است در این مدت موقعیت شناگاه ها بازنگری شود؛ به طور مثال در صورت لزوم نسبت به جابه جایی مکان یک شناگاه آلوده میکروبی اقدام شود.                                                                                                                                                  
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان ساخت: امیدواریم با اقدامات در حال انجام بتوانیم شرایط مناسبی را به لحاظ زیست محیطی در شناگاه های شمالی و جنوبی کشور برای گردشگران فراهم کنیم.                                                              
وی اظهار داشت: همچنین همانگونه که قبلاً نیز اعلام کرده ایم، برخی آلودگی‌های دریایی با منشا فعالیت‌های نفتی، فلزات سنگین، آلودگی‌های ناشی از پساب‌های انسانی و آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های کشاورزی باعث آلودگی شناگاه ها شده است.               
الماسی بیان کرد: پایش میکروبی شناگاه های کشور که با همکاری فرابخشی سازمان ها در حال انجام است، نقش بسیار مهمی را در حفاظت از سواحل و دریاهای کشور ایفا خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار