۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

نصب پرچم خطر در شناگاه های آلوده شمال کشور

مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل کمیته ساماندهی سواحل و شناگاه ها کشور با عضویت ارگان های مرتبط از جمله وزارت بهداشت، سازمان شیلات و سازمان محیط زیست در وزارت کشور خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۵۰۸
نصب پرچم خطر در شناگاه های آلوده شمال کشور
ضیاء الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پایش آلودگی های میکروبی سواحل کشور چند سالی است که به صورت سالیانه انجام می شود.                                                                                                        
وی با اشاره به اینکه سواحل شمالی آلودگی میکروبی به مراتب بیشتری در مقایسه با سواحل جنوبی دارند، گفت: دلیل این امر به میزان رطوبت و تابش نور خورشید مربوط می شود.                                                                                    
به گفته مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ، برخی فعالیت های انسانی اعم از صنعتی و کشاورزی موجب آلوده شدن شناگاه ها شده از این رو مکان یابی جدید آنها در حال انجام است.                                                                  
الماسی در ادامه گفته های خود در خصوص پایش شناگاه های شمال کشور، عنوان کرد: برخی آلودگی‌های دریایی با منشا فعالیت‌های نفتی، فلزات سنگین، آلودگی‌های ناشی از پساب‌های انسانی و آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های کشاورزی باعث آلودگی شناگاه ها شده است.                   
وی خاطرنشان ساخت: به همین دلیل اقدامات موثری در راستای کاهش آلودگی شناگاه ها و نیز آگاهی دادن به عموم مردم در این خصوص در حال انجام است.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اهمیت این موضوع در فصل تابستان که گردشگران بیشتری از شناگاه های شمالی کشور استفاده می کنند، بیشتر است، چرا که عده زیادی از مردم در خارج از طرح های سالم سازی نسبت به شنا اقدام می کنند.                   
وی گفت: قصد داریم با نصب پرچم در نقاط آلوده نسبت به اطلاع رسانی مناسب به گردشگران در این خصوص اقدامات لازم را به عمل آوریم .
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: همچنین بررسی میزان آلودگی و منشا یابی این آلودگی ها در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است و به صورت جدی پیگیری می شود.              
الماسی اظهار داشت: هم اکنون شناگاه‌های ساحلی کشور از لحاظ آلودگی میکروبی مورد پایش قرار دارند تا بتوانیم قبل از شروع فصل گرما و شنای گردشگران شرایط مناسب برای حضور آنها را در سواحل خزر آماده کنیم.                                                       
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، یادآور شد: به همین منظور کمیته ای ویژه برای شناگاه های کشور در وزارت کشور متشکل از برخی از ارگان های ذی ربط از جمله شیلات، وزارت بهداشت و محیط زیست تشکیل شده است.                      
وی اذعان داشت: این کمیته هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه می دهد تا بتواند امور مرتبط با آلودگی و پایش شناگاه ها را به ویژه در نوار ساحلی شمال کشور مدیریت کند.                                                                                                         
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: تا کنون بیش از دو هزار ساعت جلسه در این خصوص برگزار شده است.                                                                                                                            
وی اظهار داشت: در کمیته ساماندهی سواحل و شناگاه های کشور، وضعیت شناگاه های شمال کشور به صورت مبسوط بررسی و مطالعه می شود.
وی یادآور شد: گزارش آلودگی های شناگاه های کشور در وزارت بهداشت تحلیل و به طور دقیق مشخص شد که چه شناگاه هایی با آلودگی مواجه هستند.
برچسب ها: شنا ممنوع
ارسال نظرات
آخرین اخبار