۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
با عزم جدی سازمان ها و نهادهای اقتصادی :

تعرفه های بندر آستارا کاهش می یابد

فرماندار آستارا گفت: با توجه به فراهم شدن بسترهای مناسب در بندر آستارا در صورت وجود عزم جدی، کاهش تعرفه ها در این بندر امکان پذیر است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۴۹۱
تعرفه های بندر آستارا کاهش می یابد سیروس شفقی در گفتگو با خبرنگار مانا درباره ارتقاء مبادلات کالا از طریق بندر آستارا گفت : براساس اینکه عرصه بنادر فضای رقابت است ضروری است که فعالیت های و ایده های مناسبی پیشنهاد شود .
وی افزود : هم مرزی آستارا با روسیه سبب شده که روسیه مقصد محصولات کشاورزی باشد و با توجه به وضعیت روابط ترکیه و روسیه زمان مناسبی برای استفاده از این فرصتهای جهت صادرات کالا به روسیه است که لازمه آن ، این است که توافقاتی در راستای تخفیفات عوارض گمرکی با روسیه داشته باشیم.
فرماندار آستارا با اشاره به احداث بندر آستارا و ایجاد زمینه های مناسب برای صادرات کالا به روسیه خاطر نشان کرد : در حال حاضرکه بندر آستارا به همت بخش خصوصی ساخته شده باید استفاده صحیح در راستای کاهش هزینه ترانسفر کالا و نهایتا کاهش قیمت تمام شده کالاهای صادارتی به کشورهای حاشیه دریای خزرشود.
شفقی با تاکید بر کاهش تعرفه ها در بندر آستارا اظهار داشت : اگر عزم جدی وجود داشته باشد کاهش تعرفه ها در بندر آستارا امکان پذیر است. خوشبختانه فرمانداری آستارا این ایده را عنوان و بستر آن را فراهم کرده است و سازمان های دیگر باید دراین مورد همکاری های لازم را بعمل آورند.
این مقام مسئول در ادامه اظهارات خود با اشاره به عضویت ایران در کنوانسیون Fal اذعان داشت: ایران بعنوان یکی از اعضاء این کنوانسیون باید مقررات آن را در بنادر اجرایی کند ازجمله استفاده از نیروی ثابت برای صدور گذر نامه، افزایش سرعت تخلیه کشتی ها ، لایروبی به موقع برای تسهیل در عبور و مرور کشتی و همچنین باید قوانین منطقه وِیژه اقتصادی آستارا ابلاغ شود تا تغییر رویه و قوانین گمرکی از منطقه عادی به منطقه ویژه انجام پذیرد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای اجرای این امور افزود: استاندار گیلان و دیگرمقامات ارشد استانی برای عملیاتی کردن این امور جلساتی را برگزارکردند، در این جلسات استاندارگیلان بسیار تاکید کرد که برای اجرای این امور ادارات ذی ربط باید اقدام به عمل کنند.
همچنین در آغاز سال 95 استانداری گیلان و فرمانداری آستارا در راستای دستیابی اقتصاد مقاومتی، ستادی را راه اندازی کرده اند که این نشان دهنده این است، دولت دارای عزم جدی است اما این عزم باید در بقیه سازمان ها نیزایجاد شود، بطورکلی استاندار این موضوع را در جلسات مصوب خواهد کرد و خواستار اجرای شدن این امر خواهد شد. اما اگر ادارات ذیربط سرعت عمل داشته باشند بندرآستارا می تواند از این فرصت ها زودتر بهره مند شود .
ارسال نظرات
آخرین اخبار