۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

ساخت اسکله بندرصیادی بابلسر اجرایی می شود

پروژه بهسازی بندر صیادی بابلسر به عنوان یکی از مهمترین بنادر صیادی شمال کشور با 83 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۴۸۱
ساخت اسکله بندرصیادی بابلسر اجرایی می شود
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در گفتگو با مانا یادآور شد: بر اساس مطالعات صورت گرفته برای اجرای طرح بهسازی بندر صیادی بابلسر، احداث موج شکن های اصلی و فرعی به طول هزار و 200 متر و اسکله دیوار هادی به طول 250 متر در نظر گرفته شده است.
سیدمصطفی بهشتیان بیان کرد: همچنین ساخت دیوارهادی جدید به روش دایک سنگی به طول 500 متر از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور طرح بهسازی بندرصیادی بابلسر محسوب می شود.                                                                                   
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: لایروبی به حجم 230 هزار متر مکعب و لایروبی حوضچه و پارکینگ شناورها به حجم 250 هزار متر مکعب از دیگر ویژگی های این طرح است.                                   
وی در ادامه به محوطه سازی به وسعت سه هزار متر مربع و احداث ساختمان های پشتیبانی به وسعت دو هزار متر مربع در بندر صیادی بابلسر اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه بهسازی بندر صیادی بابلسر نیازمند تکمیل لایروبی و ساخت اسکله است.                   
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران هم اکنون بخشی از لایروبی انجام نشده وعملیات ساخت اسکله هنوز آغاز نشده است که امیدواریم به زودی شاهد تحقق این موارد برای تکمیل این طرح بهسازی در شمال کشور باشیم.                      
وی اذعان داشت: با تخصیص اعتبار مورد نیاز، امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت اسکله بندر صیادی بابلسر خواهیم بود.
وی گفت: به منظور بهسازی بندر صیادی بابلسر تاکنون مبلغ 19 میلیارد و 240 میلیون و 100 هزار تومان اعتبار هزینه شده است. 
به گفته مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تکمیل پروژه بهسازی بندر صیادی بابلسر به مبلغ 9 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.                                                                                          
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: سال گذشته تخصیص پنج میلیارد تومان اعتبار به طرح بهسازی بندر صیادی بابلسر مصوب شده بود.
وی اظهار داشت: از این میزان اعتبار مصوب تنها 866 میلیون و 300 هزار تومان اعتبار تخصیص یافت که در مقایسه با اعتبار مصوب شده رقم بسیار پایینی محسوب می شود.                                                                                    
بهشتیان در ادامه گفته های خود به طرح بهسازی بندر صیادی خارگ اشاره کرد و گفت: مطالعات فاز یک و دو این طرح ملی به اتمام رسیده است.
به گفته مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، به منظور انجام مطالعات این پروژه تا کنون 194 میلیون و 900 هزار تومان اعتبار هزینه شده است.                                                
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پنج درصدی ساخت بندر صیادی خارگ، بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه شیلاتی در جنوب کشور، مبلغ 27 میلیارد تومان برآورد شده است.                                                     
وی تصریح کرد: سال گذشته تخصیص 700 میلیون تومان برای این پروژه مصوب شده بود اما از این میزان 10 میلیون و 200 هزار تومان اعتبار تخصیص یافت که تمام مبلغ تخصیص یافته نیز هزینه شد.                                                  
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اذعان داشت: مناقصه پروژه ساخت بندر صیادی خارگ برگزار شده و پیمانکار نیز تعیین شده است.
به گفته مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، به محض تخصیص اعتبارات لازم، این پروژه وارد عملیات اجرایی خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار