۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹

بندر صیادی بندر عباس امسال افتتاح می شود

با تکمیل عملیات محوطه سازی و ساختمان های پشتیبانی، عملیات ساخت بندر صیادی بندر عباس در سال جاری به اتمام خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۴۷۴
بندر صیادی بندر عباس امسال افتتاح می شودمدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بندر صیادی بندرعباس هم اکنون به عنوان یکی از پروژه های طرح احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران با پیشرفت 93 درصدی همراه است.
سید مصطفی بهشتیان افزود: به منظور ساخت این بندر صیادی تا کنون 15 میلیارد و 719 میلیون و 200 هزار تومان اعتبار هزینه شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته اتمام پروژه بندر صیادی بندرعباس به تخصیص دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.
وی خاطرنشان ساخت: سال گذشته اختصاص مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان به پروژه بندر صیادی بندر عباس مصوب شده بود اما در نهایت مبلغ 92 میلیون و 500 هزار تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران افزود: موج شکن های اصلی و فرعی به طول هزار و 600 متر و اسکله بتن و سایبان به طول 250 متر در این بندر صیادی ایجاد شده است.                                                                       
وی همچنین به انجام لایروبی به حجم 280 هزار متر مکعب در این بندر صیادی اشاره کرد و گفت: احداث ساختمان ها و تاسیسات پشتیبانی به وسعت 450 متر مربع از جمله ویژگی های این بندر صیادی محسوب میشود.                                  
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران تصریح کرد: همچنین در این بندر صیادی محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی به وسعت 10 هزار مترمربع در حال انجام است.                                        
به گفته بهشتیان در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز، طی سال جاری شاهد بهره برداری کامل از این پروژه ملی در سازمان شیلات ایران خواهیم بود.
وی به تهیه طرح جامع بنادر صیادی توسط سازمان شیلات ایران طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: این طرح هم اکنون به طور کامل تهیه شده است و تمام بنادر صیادی بر اساس همین طرح احداث و یا بهسازی خواهند شد.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران عنوان کرد: بر اساس این طرح ساخت تمام بنادر صیادی مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته خواهد شد.
وی یکی از مهمترین اهداف تعیین شده در طرح جامع بنادر صیادی کشور را توسعه و افزایش ظرفیت های بندر صیادی کشور عنوان کرد تا بتوان نهایت بهره برداری را از ظرفیت های موجود انجام داد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه بیان کرد: به منظور تهیه طرح جامع بنادر صیادی کشور در مجموع یک میلیارد و 347 میلیون و 700 هزار تومان اعتبار هزینه شده است.
وی با بیان اینکه طرح جامع بنادر صیادی توسط شرکت مهندسین مشاور سبزاندیش پایش انجام شده است،  یادآور شد: یکی از اقدامات باقی مانده در راستای تهیه طرح جامع بنادر صیادی ، تهیه گزارشی جامع از نحوه نگهداری بنادر صیادی است.
بهشتیان اذعان داشت: به همین منظور قرار است با در اختیار گرفتن مشاور نسبت به تهیه این گزارش اقدامات لازم صورت گیرد.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران گفت: قرار بود این پروژه سال گذشته اجرایی شود که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم این امر محقق نشد.
وی تاکید کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته ، تهیه گزارش جامع از نحوه نگهداری بنادر صیادی، به اعتباری در حدود 100 میلیون تومان نیاز دارد.
وی یادآور شد: در صورت تامین اعتبارات لازم، امسال این گزارش توسط گروه مشاور تهیه خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تهیه این گزارش، طرح جامع بنادر صیادی را تکمیل خواهد کرد و کمک شایانی به نگهداری و حفاظت از بنادر صیادی در راستای افزایش عملکرد آنها خواهد کرد.
برچسب ها: بندر عباس
ارسال نظرات
آخرین اخبار