۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

اوراق شناور متخلف کرۀ شمالی

مقامات مکزیک، شناور متخلف کرۀ شمالی را که از تابستان 2014 میلادی در بندر Tuxpan متوقف شده است، اوراق می کنند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۴۴۷۰
اوراق شناور متخلف کرۀ شمالی
به گزارش گروه بین الملل مانا، وزیر ارتباطات و بنادر مکزیک و نیز کاپیتانِ بندر Tuxpan در بیانیه ای رسمی اعلام کردند: « دولت مکزیت در ازای هزینه های اسکله و مخارج دیگرِ شناور متخلف باری کره شمالی، تصمیم گیری دربارۀ آن به عنوان شناوری متروکه  را خود برعهده می گیرد».
گزارشاتِ رسیده حاکی از عدم پرداخت هزینه های توقیف از سوی اپراتور تحریم شده این شناور- شرکت مدیریت دریایی اقیانوسِ کره است. علاوه بر آن، کاپیتانِ بندر Tuxpan مدعی شده است که حضور شناور کره ای در منطقه برای دریانوردیِ و تسهیلات خطوط لوله خطرناک است. به همین دلیل، این شناور باید فوراً اوراق شود و بدین منظور به شرکت Property Disposal Service در مکزیک تحویل داده می شود.
این کشتی باری در ماه جولای 2014 در ساحل مرجانیِ بندر Tuxpan به گل نشست و علاوه بر خسارت وارد کردن به ساحل این بندر، به یک قایق باری نیز که در تلاش برای به آب انداختن آن بود، آسیب رساند.
شورای امنیت سازمان ملل، شرکت مدیریت دریایی اقیانوس را در لیست سیاه قرار داد زیرا در سال 2014 نیز به دلیل جابه جایی غیرقانونی کشتی باربری Chong Chon Gang که حامل نیروهای نظامی بود در کانال پاناما توقیف شده بود. 
کرۀ شمالی در واکنش خود نسبت به توقیف دو شناور متخلف خود در سال 2014، این امر را «خشونتی شایع در برابر حاکمیتِ برتر جمهوری دموکراتیک خلق کره» خواند. 
بر اساس دیدارهای دو جانبۀ روسای جمهور این دو کشور در آغاز ماه جاری، قرار است شناورMu Du Bong طبق قطعنامۀ شورای امنیتِ سازمان ملل اوراق گردد.
مقامات مکزیک که پیش از این شناور متخلف را توقیف کرده بودند سال گذشته مجوز ورود خدمۀ آن را به کشورشان صادر کردند.
برچسب ها: کره شمالی
ارسال نظرات
آخرین اخبار