۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

میزان قاچاق کالا در استان خوزستان به صفر رسید

یکصد و چهل و نهمین نشست اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خوزستان به میزبانی بندرخرمشهر برگزار شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۴۶۷
میزان قاچاق کالا در استان خوزستان به صفر رسیدبه گزارش مانا یکصد و چهل و نهمین نشست اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خوزستان به ریاست دکتر عبدالحسن مقتدائی استاندار و رئیس کمیسیون استان خوزستان و با حضور اعضاء این کمیسیون در سالن محل جلسات بندرخرمشهر برگزار شد.
بررسی وضعیت دستگاه Xray کامیونی و چمدانی در مبادی ورودی و خروجی استان موضوع این نشست بود.
دراین نشست مهندس سعداله عبدالهی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن معرفی بندرخرمشهر گفت: امسال پروژه احداث ترمینال کانتینربا مشارکت سازمان بنادر و سرمایه گذار بخش خصوصی در بندرخرمشهر کلید خواهد خورد.
استاندار خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه کار در مرز و اقتصاد مرز ابعاد مختلفی دارد افزود: این کمیسیون با تلاشها و زحمات خود ظرف دو سال گذشته با توجه به وجود همه کمبودها و نواقص، در اقتصاد مردمی مرز موفق عمل کرده است.
مقتدایی ادامه داد: امیدواریم با سعه صدر، تعاملات و همکاری ها، مشکلات را رفع کنیم و باعث رزق حلال مردم منطقه شویم.
وی اظهار کرد: بدون شک استفاده از ابزارهای قانونی در کنار تعامل باید بتواند باعث تسهیل امور شود.
استاندار خوزستان گفت: با تعامل میان همه دستگاههای مستقر در مرز مانند مرزبانی، گمرک و بندر و همه دستگاه های ذیربط توانستیم بطور نسبی موفق عمل کنیم.
مقتدایی تصریح کرد: هراز گاهی می بایست برای تضمین صیانت دستگاه، نگرشی در امور داشته باشیم.
به گفته وی: نباید با کهنگی ها، سازمان را متوقف کنیم بلکه می بایست تجهیزات، سخت افزارها و نرم افزارها را در سازمانها به روز باشند.
استاندار خوزستان گفت: در زمینه تأمین Xray در پایانه های شلمچه و چزابه، سازمان های مربوطه مانند گمرک و منطقه آزاد باید طی برنامه ای زمان برگزاری مناقصه، انتخاب پیمانکار، ارزیابی فنی، زمان تحویل و نصب را به ما اعلام کنند و ما آن را در شورای تأمین مطرح می کنیم.
مقتدایی خاطر نشان کرد: اگر نظارت وجود نداشته باشد امکان ورود هرچیزی به کشور وجود دارد.
وی میزان قاچاق کالا در استان خوزستان را در حد صفر اعلام کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار