۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

اتمام پرونده کشتی غرق شده کره جنوبی تا جولای/لاشه کشتی اوراق نمی شود

خارج سازی لاشۀ شناور مسافربری سئول (MV Sewol) که در روز 16 آوریل سال 2014 میلادی غرق شد تا پایان ماه جولای خاتمه می یابد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۴۴۶۴
اتمام پرونده کشتی غرق شده کره جنوبی تا جولای/لاشه کشتی اوراق نمی شودبه گزارش گروه بین الملل مانا، عملیات خارج سازی لاشه شناور سئول در نزدیکی آبهای ساحل جنوبیِ کرۀ جنوبی که 304 کشته به همراه داشت از ماه می آغاز و بسته به شرایط آب و هوایی در منطقه تا پایان ماه جولای در سال جاری ادامه خواهد داشت.
وزیر اقیانوسها و شیلاتِ کره جنوبی (MOF) در این باره گفت: «مسئولیت عملیات خارج سازی لاشۀ این شناور بر عهده شرکت Shanghai Salvage چین است».
وی هزینۀ خارج سازی این شناور را 139 میلیون دلار آمریکا برآورد کرده بود ولی در نهایت مسئولیت این عملیات بر عهدۀ شرکت چینی با اعلام هزینۀ تقریبیِ 75 میلیون دلار گذاشته شد.
وی همچینین افزود: «کشتی مسافربری سئول با تناژ 6و825 تن اوراق نخواهد شد و به همان شکل که در آب است بیرون کشیده می شود تا بدون هیچ تغییری به عنوان یادبود برای بازماندگان در محلی نصب شود».
پیش از این متخصصان خارج سازی، عملیات خود را از پایان ماه آگوست آغاز کرده بودند ولی متاسفانه به نتیجۀ مطلوبی دست نیافتند.
گزارشات حاکی از آن است که گروه سالویج با نصب کیسه های هوا، پل قایقی (پانتون) و تزریق هوا به ده تانکرِ موجود در کشتیِ 146 متری در تلاش برای سبک تر کردن آن هستند.
مقاماتِ مسئول تصمیم دارند منافذ کشتی را با توری بپوشانند تا هیچ چیز از کشتی خارج نشده و عملیات خارج سازی هر چه دقیق تر انجام شود.
لازم به ذکر است از 304 کشتۀ این حادثه در جزیرۀ جیجو 250 نفر دانش آموز بودند. نه نفر از کشته شدگان نیز همچنان در اعماق 44 متری آب مفقود هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار