۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
در سال 94 صورت گرفت:

سرمایه گذاری بیش از 4 هزارمیلیارد ریالی در بندر امام

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از انعقاد ١٥ فقره قرارداد سرمایه گذاری با بخش خصوصی در سال ٩٤، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۴۵۹
سرمایه گذاری بیش از 4 هزارمیلیارد ریالی در بندر امامبه گزارش مانا؛ مهندس سعداله عبدالهی دراین باره گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) موفق شد با انعقاد 15 فقره قرارداد سرمایه گذاری به ارزش بیش از چهار هزارمیلیارد و 706 میلیون  ریال در سال 94، رتبه نخست جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور را به خود اختصاص دهد.
وی ضمن تأکید بر تحقق اقتصاد دریا محور اظهار داشت: این اداره کل با اتخاذ رویکرد بهره گیری حداکثری از منابع غیر دولتی و توان بخش خصوصی در تأمین زیرساخت ها و تجهیزات بندری و دریایی، حضور سرمایه گذاران برای توسعه بنادر و دریانوردی را فراهم آورده است.
وی در تشریح جزییات قراردادهای منعقد شده در این راستا بیان کرد: ١٥ فقره قرارداد در زمینه های احداث و بهره برداری از انبارهای نگهداری کالا، مخازن فرآورده های نفتی و سیلوی غلات و سایر فعالیت های لجستیک بندری طی دوازدهه ی ماه سال گذشته با شرکت های مختلف بخش خصوصی سرمایه گذار به امضا رسیده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه افزود: مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) به لحاظ برخورداری از ظرفیت ها و مزیت های رقابتی از جمله اراضی وسیع به مساحت 11044 هکتار، 40 پست اسکله ی فعال با قابلیت ارائه خدمات مناسب به کشتی های پست پاناماکس، برخورداری از مزایای مناطق ویژه اقتصادی، همجواری با منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و نزدیکی به منطقه آزاد تجاری اروند، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب ، نزدیکی به مرزهای ترانزیتی کشورهای عراق، ترکیه، کشورهای حوزه ی قفقاز و آسیای میانه، دسترسی آسان به راه های مواصلاتی ریلی، جاده ای و فرودگاه های کشور، محلی امن و مناسب برای سرمایه گذاری محسوب شده و مورد توجه سرمایه گذاران کشور است .
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) همچنین اظهار داشت: استقبال بی نظیر سرمایه گذاران از یک سو و محدودیت در اراضی قابل واگذاری از سوی دیگر موجب شده است اجرای فازهای توسعه ی بندر با جدیت و سرعت بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.
با اجرای فاز اول توسعه این مجتمع بزرگ بندری موسوم به طرح توسعه اراضی 600هکتاری لجستیک بندری، دستیابی به هدف جلب مشارکت بخش خصوصی در تأمین زیرساخت ها، ایجاد روساخت های بندری و صنایع تولیدی و ارزش افزوده محقق شده و در آینده ای نزدیک امکان جذب سرمایه گذاری قابل توجه بخش های خصوصی داخلی و خارجی در این محدوده با محوریت خدمات لجستیک بندری میسر خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار