۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

اتمام ساخت بندر زرآباد در انتظار 9 میلیارد تومان اعتبار

عملیات ساخت بندر صیادی زرآباد هم اکنون با پیشرفت 92 درصدی همراه است که با اتمام عملیات لایروبی، امسال شاهد اتمام پروژه خواهیم بود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۴۵۸
اتمام ساخت بندر زرآباد در انتظار 9 میلیارد تومان اعتبارمدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات ساخت بندر صیادی زرآباد واقع در استان سیستان و بلوچستان، هم اکنون با پیشرفت 92 درصدی همراه است.                                                                 
سید مصطفی بهشتیان افزود: قرار بود این پروژه با تامین اعتبارات لازم سال گذشته به اتمام رسد که به دلیل عدم تخصیص اعتبار این امر محقق نشد.
به گفته وی، تنها عملیات اجرایی باقی مانده در بندر صیادی زرآباد، شامل اتمام بخشی از لایروبی محوطه این بندر صیادی است.            
این مقام مسئول در سازمان مشیلات ایران خاطرنشان ساخت: لایروبی مرحله اول شامل 250 هزار متر مکعب بود که به اتمام رسیده است.                   
وی با بیان اینکه لایروبی مرحله دوم نیز شامل 250 هزار متر مکعب دیگر است، اظهار امیدواری کرد: با تامین اعتبارات مورد نیاز شاهد بهره برداری کامل از این پروژه بزرگ صیادی در جنوب کشور باشیم.                                                                                            
بهشتیان در ادامه بیان کرد: موج شکن های اصلی و فرعی به طول هزار و 700 متر و دستک رسوبگیر به طول 450 متر در این بندر صیادی احداث شده است.                                                                                                             
وی خاطرنشان ساخت: اسکله لنج به طول 120 متر و اسکله قایق ها به طول 50 متر از دیگر پروژه های اجرا شده در ساخت بندر صیادی زرآباد است.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی به مساحت 20 هزار متر مربع را از دیگر ویژگی های این بندر صیادی عنوان کرد.                                                                                             
وی اذعان داشت: همچنین ساختمان ها و تاسیسات پشتیبانی به وسعت دو هزار و 380 متر مربع در این بندر ایجاد شده است.   
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد: راه دسترسی به بندر صیادی زرآباد شامل زرآباد- روستای گالک به طول 15 کیلومتر ایجاد شده است.
بهشتیان در ادامه گفته های خود اذعان داشت: همچنین راه دسترسی از بندر تا روستای کلات به طول تقریبی چهار کیلومتر نیز ساخته شده است.     
وی یادآور شد: تا کنون به منظور ساخت بندر صیادی زرآباد مبلغ 47 میلیارد و 185 میلیون تومان اعتبار ملی هزینه شده است.         
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه 9 میلیارد تومان برآورد شده است.      
وی در ادامه اظهارات خود یادآور شد: در سال گذشته به منظور تکمیل این پروژه چهار میلیارد و 190 میلیون تومان اعتبار مصوب شده بود.         
بهشتیان افزود: اما از این مبلغ 523 میلیون و 300 هزار ریال تخصیص یافت که کل این مبلغ نیز در پروژه بندر صیادی زرآباد در سال گذشته هزینه شد.
وی اظهار داشت: بندر صیادی زرآباد بر اساس طرح جامع بنادر صیادی کشور ساخته شده است و از استانداردهای لازم یک بندر صیادی مدرن برخوردار است.                                                                                                                    
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران گفت: این بندر صیادی هم اکنون مورد بهره برداری صیادی محلی قرار می گیرد و در این مدت رضایت آنها را در پی داشته است.                                    
وی ابراز امیدواری کرد: اعتبارات پروژه های مرتبط با ساخت بنادر صیادی هر چه سریعتر تخصیص یابد تا شاهد رونق هر چه بیشتر صیادی در کشور باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار