۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

سند بالا دستی منطقه آزاد چابهار ترانزیت است

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار در نشست با اعضای شورای تامین و شورای شهر سرخس با اشاره به اینکه چابهار امن ترین و کم هزینه ترین بندر برای منطقه ویژه اقتصادی سرخس است افزود: چابهار به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در ورودی اقیانوس هند و آب های آزاد دنیا می تواند مکمل منطقه ویژه اقتصادی سرخس باشد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۴۴۵۶
سند بالا دستی منطقه آزاد چابهار ترانزیت استبه گزارش ماناحامد علی مبارکی اظهار کرد: منطقه آزاد چابهار در اقلیمی به مساحت 14 هزار هکتار تعریف و به 9 پیکره با کاربری مختلف تقسیم شده است که سند بالا دستی این منطقه ترانزیت است .
وی تصریح کرد: برابر فرمایشات مقام معظم رهبری اگر ترانزیت چابهار – میلک فعال شود تحول بزرگی در شرق کشور ایجاد خواهد شد و ما به خوبی می دانیم که ترانزیت ازچابهار به سرخس و دوغارون می تواند مزیتی را برای کل کشور و حتی جهان به دنیای پیرامونی و کشورهای محصور در خشکی ایجاد کند.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه توسعه سواحل مکران مورد تاکید مقام معظم رهبری است افزود: ایشان در این خصوص فرمودند دریای عمان گنجی است که ما تازه آن را کشف کردیم و به رئیس جمهور تاکید داشتند توسعه سواحل مکران از گواتر چابهار تا جاسک و سیریک در هرمزگان در دستور کار قرار گیرد .
مبارکی اقدامات دولت تدبیر و امید در چابهار را برشمرد واضافه کرد: کارهای بسیار خوبی از جمله توسعه بنادرشهید بهشتی و شهید کلانتری صورت گرفته و امیدواریم میزان تخلیه و بارگیری این بنادر از دو میلیون تن به 6 میلین تن در سال جاری برسد که تاکید دولتمردان بر این است این میزان تا 86 میلیون تن ارتقاء پیدا کند .
فرماندار شهرستان سرخس در این نشست نیز گفت: امروز چهره  جدیدی از شهر چابهار را دیدم که برای خودم تازگی داشت و این تغییرات با مدیریت صحیح منطقه آزاد چابهار صورت پذیرفته است .
سنجرانی در ادامه بیان کرد: پیشرفت امروز منطقه آزاد چابهار به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و ایران سرزمین اساطیری است که توران منطقه سرخس قلمداد می شود و جاده ابریشم روزگاری از همین منطقه گذر داشته است .
برچسب ها: چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار