۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

آغاز ساخت بندر صیادی جدید بوشهر با حمایت وزارت نفت

اعتبارات لازم به منظور آغاز عملیات اجرایی ساخت بندر جدید صیادی در منطقه بردخون استان بوشهر با حمایت مالی وزارت نفت تامین شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۴۵۵
آغاز ساخت بندر صیادی جدید بوشهر با حمایت وزارت نفتمدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اعتبارات لازم به منظور آغاز عملیات اجرایی ساخت بندر جدید صیادی در منطقه بردخون استان بوشهر با حمایت مالی وزارت نفت تامین شده است.                                              
سید مصطفی بهشتیان، ادامه داد: به منظور ساخت بندر صیادی برد خون در استان بوشهر، سال گذشته مبلغ 40 میلیارد ریال با حمایت وزارت نفت اختصاص یافت.                                                                                                                   
وی افزود: مناقصه به منظور ساخت این بندر صیادی نیز انجام شده است و هم اکنون پیمانکار در حال تجهیز کارگاه به منظور شروع عملیات اجرایی این پروژه صیادی در جنوب کشور است.                                                                                                     
وی با بیان اینکه این بندر صیادی داخل خورخان در مجاورت شهر بردخون در نزدیکی شهرستان عسلویه واقع شده است گفت: ساخت این بندر صیادی در یکی از سفرهای هیئت دولت به استان بوشهر به تصویب رسیده بود.                                             
وی ادامه داد: منطقه بردخون در استان بوشهر یکی از مراکز اصلی این استان به شمار می رود و تعاونی های صیادی زیادی در آن فعالیت می کنند.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران همچنین خاطرنشان ساخت: هم اکنون انبوهی از قایقهای صیادی در سواحل این منطقه، صید خود را تخلیه می کنند اما از امکانات لازم و کافی در این خصوص برخوردار نیستند.                      
وی به عدم وجود حتی یک اسکله صیادی در این قطب صیادی بوشهر اشاره کرد و گفت: با ساخت بندر صیادی بردخون، روند تخلیه صید تسریع خواهد شد.
بهشتیان همچنین از ساماندهی وضعیت صیادان منطقه برد خون و توسعه رونق اقتصادی منطقه با راه اندازی بندر صیادی بردخون خبر داد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 40 میلیارد ریال به منظور شروع پروژه اختصاص یافته است، اظهار داشت: بر اساس برآورد صورت گرفته، کل اعتبار پروژه 400 میلیارد تومان است.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران عنوان کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت 9 میلیارد و 600 میلیارد تومان از مبلغ کل پروژه باید از سوی وزارت نفت تامین شود.
وی در ادامه گفته های خود تصریح کرد: در صورت تامین اعتبارات لازم، ظرف مدت دو سال و نیم، پروژه ساخت بندر صیادی برد خون به مرحله بهره برداری کامل خواهد رسید.
وی با بیان اینکه این بندر صیادی داخل خور ساخته می شود، اظهار داشت: بنابراین ساخت این بندر نیازی به موج شکن ندارد چرا که خور به صورت طبیعی ایمنی شناورهای صیادی را در مقابل طوفان های دریا تامین می کند.
به گفته وی، این پروژه شامل ساخت اسکله، جاده دسترسی و تجهیزات بندری است که توسط گروه مهندسین پیمانکار تعیین شده از سوی سازمان شیلات ایران اجرایی خواهد شد.
وی به اعتبارات سازمان شیلات ایران در سال گذشته برای ساخت بنادر صیادی اشاره کرد و گفت: در سال 94، مبلغ 340 میلیارد ریال بابت پروژه های ساماندهی، ساخت و بهسازی بنادر صیادی مصوب شده بود اما متاسفانه تا کنون تنها 19 درصد از کل این مبلغ اختصاص یافته است.
وی اظهار امیدواری کرد: تا تیرماه که پایان سال مالی محسوب می شود، مابقی اعتبارات مصوب برای ساخت بنادر صیادی در اختیار سازمان شیلات ایران قرار گیرد.
بهشتیان یادآور شد: اعتبارات تخصیص یافته برای پروژه های بهسازی، ساخت و ساماندهی پروژه های صیادی در سال 93، 300 میلیارد ریال بود که صددرصد آن تامین شد.
برچسب ها: بندر صیادی
ارسال نظرات
آخرین اخبار