۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

زیرآب رفتن چهار جزیره در رودخانه کارون

براثر طغیان و افزایش دبی رودخانه کارون ، چهار جزیره در این رودخانه زیرآب رفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۴۴۵۲
زیرآب رفتن چهار جزیره در رودخانه کارون
به گزارش خبرنگار مانا با سرریز شدن آب رودخانه دز از شاخه های اصلی کارون  با خروجی 4500متر مکعب در ثانیه  و رها شدن حجم زیادی از روان آب ها، چهار جزیره کوچک در رودخانه کارون زیرآب رفت.
این جزایر کوچک مامن پرندگان مهاجری بودند که از اوایل پاییز سال گذشته از شمال روسیه به این منطقه مهاجرت کرده بوند.
هم اکنون هر لحظه بر دبی رودخانه کارون افزوده می شود و مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان پیش بینی کرده این سیلاب به جنوب خوزستان و در پایین دست رودخانه کارون در خرمشهر و بهمنشیر برسد.
با افزایش آب رودخانه کارون ، برخی از روستاهای حاشیه شمال رودخانه کارون به علت احتمال بروز سیلاب در دو روز اخیر تخلیه شده  وبرخی پل های شناور در مناطق شمالی کارون برچیده شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز اعلام کرد با وجود آنکه خطری از ناحیه رودخانه کارون ، اهواز را تهدید نمی کند ولی تدابیر لازم برای کاهش خسارات ناشی از طغیان کارون اندیشیده شده است.
هاشم بالدی با اشاره به اینکه با احداث سدهای گتوند ، کارون سه و چهار بر روی سرشاخه های رودخانه کارون ، سیلاب مهیب و ویران کننده پیش بینی نمی شود گفت: در دو روز آینده سیلاب و طغیان رودخانه های خوزستان فروکش خواهد کرد.
همچنین استاندار خوزستان از مناطق حاشیه ای رودخانه های کارون و دز بازدید کرد و بر آمادگی دستگاههای اجرایی برای مقابله با طغیان رودخانه کارون و احداث سیل بندها تاکید کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار