۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

کاهش سفارشات در کشتی سازیهای چین

اطلاعات منتشر شده از سوی وزیر صنعتِ چین، از کاهش سفارشات ساخت شناورهای جدید با تناژ 8.35 میلیون DWT در سه ماۀ نخستِ 2016 میلادی به کشتی سازی های این کشور خبر می دهد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۴۴۴۲
کاهش سفارشات در کشتی سازیهای چینبه گزارش گروه بین الملل مانا اگرچه سفارش ساخت شناورهای جدید با ظرفیت 7.42 میلیون DWT  به کشتی سازی های چین از ماه ژانویه تا مارسِ 2016 میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 23.9 درصدی را تجربه کرد اما کشتی سازی های این کشور در دریافت سفارش ساخت شناورهای جدید با تناژ 8.35 میلیون DWT در سه ماهۀ نخست با کاهش 1.8 درصدی مواجه بودند.
موسسه تحقیقاتی کلارکسون لندن در این زمینه اعلام کرد: عرضۀ بیش از حدِ شناورها، چین را وادار کرد تا برای حفظ جایگاه خود در این صنعت تلاش کند.
در مجموع کشتی سازی های چین در سه ماهۀ نخست 2016، تنها سفارش ساخت 77 فروند شناور را دریافت کرده اند، در حالیکه در مدت مشابه سال 2015 تعداد سفارشات به 375 فروند می رسید.
همچنین، آمار منتشر شده از سوی کلارکسون حاکی از آن است که در ماه ژانویه ساخت تنها 15 فروند شناور به کشتی سازی های چین سفارش داده شد که در سال گذشته این تعداد به 17 فروند می رسید. اما خوشبختانه تعداد سفارشات تا ماه مارس با افزایش روبه رو بود و مالکان کشتی ها 45 فروند شناور دیگر نیز سفارش دادند.
به نظر می رسد رکود سفارش شناورهای جدید با وجود 23 سفارش دیگر در ماه آوریل به پایان خود نزدیک می شود و انتظار می رود تا پایان سال جاری کشتی سازی های چین سفارش 100 فروند شناور دیگر را نیز دریافت کنند.
برچسب ها: کشتی سازی چین
ارسال نظرات
آخرین اخبار