۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

انعقاد تفاهم نامه سازمان بنادر با پاناما

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ازامضاء تفاهم نامه یک طرفه شناسایی گواهینامه های دریانوردی صادره از سوی ایران توسط مدیریت دریایی پاناما بین سازمان بنادر و دریانوردی و پاناما خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۴۲۹
انعقاد تفاهم نامه سازمان بنادر با پاناما
به گزارش مانا محمد راستاد گفت:  تفاهم نامه یک طرفه شناسایی گواهینامه های دریانوردی صادره از سوی  ایران توسط مدیریت دریایی  پاناما مابین مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به نیابت از دولت جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور دریایی  پاناما به نیابت از دولت مذکور بر اساس مقرره I/١٠ کنوانسیون بین المللی استانداردهای آموزشی، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردان (STCW) بصورت یکجانبه در تاریخ 95/1/23 منعقد شد.
وی افزود :  این تفاهم نامه فرصت اشتغال دریانوردان ایرانی را بر روی کشتیهای اقیانوس پیما و تحت پرچم پاناما رافراهم می کند. بر این اساس مقرر شد  طرف ایرانی ظرف مدت یک سال نسبت به انجام ارزیابیهای لازم از نحوه آموزش، آزمون و صدور گواهینامه طرف پانامایی اقدام و در صورت رضایت از عملکرد آنها، تفاهم نامه مشترک دو طرفه منعقد شود.
لازم به ذکر است دولت جمهوری اسلامی ایران  در تاریخ 1357/5/7به کنوانسیون STCW ملحق و برای سومین بار در مرداد ماه ١٣٩٤ در لیست سفید IMO قرار گرفته و همتراز با دیگر کشورهای موجود در لیست سفید اجرا کننده الزامات کامل STCW است.
همچنین از هشتاد و هشت کشور متعهد به کنوانسیون STCW تاکنون فقط ٣٠ درصد اعضا توانایی ابقا در لیست سفید کنوانسیون را بر اساس اصلاحیه ٢٠١٠ راداشته اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار