۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
دکتر سعیدی خبر داد:

استفاده قزاقستان از توانمندی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

نشست رئیس جمهور قزاقستان با نمایندگان اقتصادی دولت صبح امروز در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۳۸۸
استفاده قزاقستان از توانمندی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش خبرنگار مانا در آغاز این نشست دو جانبه مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ضمن خوش آمدگویی به رئیس جمهور قزاقستان و هیئت همراه و اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور از امضای 60 تفاهم نامه فی ما بین در سفر جاری رییس جمهور قزاقستان به ایران خبر داد.
در ادامه این نشست نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان از علاقه این کشور به افزایش تجارت و سرمایه گذاری مشترک در دو کشور خبر داد و اظهار داشت: قزاقستان از گذشته با ایران رابطه دوستانه ای داشته و همواره درکنار ایران بوده است.
وی ضمن اشاره به مسئله هسته ای از کمک های این کشور در دوران تحریم ها به ایران یاد کرد.
نظربایف در ادامه سخنانش ضمن اشاره به این مسئله که نظام اقتصادی این کشور در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سیستم سوسیالیستی به اقتصاد بازار تغییر یافته است گفت: قزاقستان طی سال های اخیر روشهای سرمایه گذاری خود راتغییر داده است.
نظربایف ضمن پرداختن به امضا 60 تفاهم نامه بین دو کشور از نشست خود با رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور به نیکی یاد کرد.
پس از سخنان رئیس جمهور قزاقستان وزیر سرمایه گذاری این کشور به ترتیب از تعدادی از شرکت های سرمایه گذار و مهم ایرانی خواست که در این نشست نظرات خود در جهت توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور ارائه کنند.
در ادامه این مراسم سید محمدرضا آیت اللهی مدیر عامل شستا به عنوان مقام ارشد بزرگترین هلدینگ سرمایه گذاری کشور به ارائه نقطه نظرات خود و معرفی شرکت متبوعش پرداخت. پس از آن دکتر محمد سعیدی عضو هیئت مدیره شستا و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مقام ارشد یکی از هلدینگ های زیر مجموعه شستا ضمن تشریح توانمندی های شرکت سرمایه گذاری شستا در زمینه های مختلف و بیان توان این هلدینگ با سرمایه تقریبی 15میلیارد دلار عنوان داشت: این شرکت با در اختیار داشتن 9 هلدینگ بزرگ در زمینه های معدنی، داروئی، سیمان، حمل و نقل، نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی، نفتکش، بانک و سایر سرمایه گذاری ذیربط بعنوان یکی از شرکتهای بزرگ هلدینگ در ایران فعالیت می کند.
وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: یکی از این هلدینگ های وابسته به شرکت شستا، هلدینگ کشتیرانی جمهوری اسلامی است که در حاشیه نشست سران تفاهم نامه همکاری بین این شرکت و شرکت راه آهن دولتی قزاقستان برای راه اندازی شرکت مشترک در انزلی جهت اتصال آکتائو- اینچه برون- بندرعباس و اتصال قزاقستان به آبهای آزاد و همچنین برای ورود به مسئله حمل و نقل ترکیبی منعقد کرده است.
دکتر سعیدی با اشاره به توانمندی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیش از 160 فروند کشتی و داشتن شرکت های مختلف در اقصی نقاط دنیا از آسیا جنوب شرقی تا شمال اروپا از توان حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به قزاقستان یاد کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: بعد از امضاء تفاهمنامه همکاری مشترک، این شرکت بزودی فعالیت خود را آغاز کند.
در ادامه دکتر سعیدی در پاسخ به سوال رئیس جمهور قزاقستان درباره توانمندی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در دریای خزر بزرگترین ناوگان کشتیرانی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است. شرکت کشتیرانی دریای خزر به عنوان یکی از زیر مجموعه های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 24 فروند کشتی به عنوان بزرگترین ناوگان مشغول به فعالیت است ضمنا عمده واردت غلات کشور قزاقستان توسط همین ناوگان صورت می گیرد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایرانی با اشاره به صنعت کشتی سازی در ایران عنوان کرد: با توجه به امکانات شرکت ایزوایکو در جنوب ایران که متعلق به سازمان گسترش و نوسازی است درکنار این کارخانه یارد تعمیراتی شرکت پرشیا هرمز در اختیار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که بعنوان یکی از بزرگترین یاردهای تعمیراتی برای این ناوگان و سایر بخش های خصوصی فعالیت می کند.
در ادامه این نشست شرکت های مختلف دیگری در زمینه کشاورزی، صنایع زیر ساختی توانمندی های خود را ارائه کردند.
به گزارش مانا در نشست رئیس جمهور قزاقستان با نمایندگان اقتصادی دولت تنی چند از وزراء قزاقستانی ازجمله وزیر حمل و نقل، وزیر سرمایه گذاری، سفیرقزاقستان در ایران وگروهی از مدیران بخش خصوصی قزاقستان نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان را همراهی می کردند. محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی بعنوان نماینده ایران، معاون وزیر صنعت ومعدن و تجارت، رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی و مدیر عامل شستا به همراه تنی از مدیران ارشد سازمانهای دولتی ، بخش خصوصی و سرمایه گذاران هیئت ایرانی را تشکیل می دادند.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

ضرابی Iran, Islamic Republic of ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
0
0
بسمه تعالی
با عنایت به تلاش های بی وقفه مدیریت محترم و همکاران معزز سازمان همیشه پیشتاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در عرصه فعالیت های اقتصادی ، در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نیل به اهداف « اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل » کسب افتخار سرآمد کلیه بنگاه های اقتصادی کشور را از آنِ خود نماید.
ان شاءالله
ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم
آخرین اخبار