۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

آغازتخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی درسواحل بوشهر

رئیس اداره امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تخم گذاری لاک پشتهای پوزه عقابی در سواحل استان بوشهر آغاز شده و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۴۳۸۵
آغازتخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی درسواحل بوشهرخسرو درویشی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به وجود لاک پشتان دریایی در سواحل استان بوشهر اظهار داشت: در طول سواحل و جزایر مختلف استان بوشهر لاکپشت دریایی سبز Chelonia mydas و لاکپشت دریایی نوک عقابی retmochelys imbricata دیده می شوند
وی گفت: در جزایر مند لاکپشتان نوک عقابی بعنوان گونه غالب، لانه سازی و تخمگذاری می کنند و تخمگذاری گونه سبز بصورت موردی مشاهده شده است.
رئیس اداره امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه تخم گذاری لاک پشتهای پوزه عقابی همه ساله از اواخر اسفند آغاز می شود گفت: تخم گذاری تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد و سه ماه پس از تخم گذاری، بچه لاک پشت ها سر از تخم بیرون می آورند و به سمت دریا حرکت می کنند.
درویشی بیان کرد: لاک پشت های پوزه عقابی هر سه تا چهار سال یک بار به شرایط تخم گذاری می رسند که در دو مرحله و به فاصله دو هفته برای تخم گذاری به زادگاه خود باز می گردند.
وی بیان کرد: لاک پشت های پوزه عقابی یکی از چهار لاک پشت سواحل خلیج فارس و یکی از دو گونه لاک پشتی است که در ایران تخم گذاری می کند و در هر مرحله بین چهل تا صدو پنجاه تخم می گذارد.
پوزه این لاک پشت ها برای بیرون کشیدن غذای اصلی آن یعنی اسفنج دریایی از لا به لای مرجان ها به شکل منقار عقاب درآمده و از همین رو به لاک پشت پوزه عقابی یا منقار کوتاه معروف است.
وزن میانگین لاک پشت پوزه عقابی بالغ حدود 80 کیلوگرم است و طول آن به یک متر می رسد.
لاک پشت های دریایی از جمله گونه های تحت حمایت کشور به شمار می رود که در فهرست قرمز سازمان جهانی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (IUCN)، قرار دارند.
برچسب ها: بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار