۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

بازار کشتی سازی چین در زمستان به سر می برد

کارخانه های کشتی سازی چینی تمایلی به پذیرش سفارشات جدید با قیمت رایج کنونی از خود نشان نمی دهند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۴۳۶۶
بازار کشتی سازی چین در زمستان به سر می بردبه گزارش گروه بین الملل مانا قیمت های کشتی های جدید چینی به حدی کاهش یافته است که کارخانه های کشتی سازی نسبت به سفارشات جدید با اکراه برخورد می کنند،همچنین با توجه به اینکه امید کمی به بهبود شرایط بازار وجود دارد،این کارخانه ها از ارائه تخفیف به مشتریان به شدت امتنان می ورزند.
نکته قابل توجه این جاست، پیش آمدن شرایط بدتر از حال برای کارخانه های کشتی سازی چین دور از انتظار نیست.
شاخص قیمت کشتی های جدید چین (China Newbuilding Price Index (CNPI در کارخانه های داخلی در ماه مارس با رسیدن به 823 پوینت،0.7 درصد افت کرد.
اما از این نکته نیز نباید غافل ماند که نسبت به کاهش یک و 1.8 درصدی به ترتیب در ماه های فوریه و ژانویه سال جاری ، افت ماه مارس طبیعی به نظر می رسد.از طرف دیگر،افزایش کمی در فعالیت های  بازار در ماه مارس، برخی کارشناسان را به این باور رساند که تعداد کمی از کارخانه های کشتی سازی چینی هنوز تمایل به کاهش قیمت در صورت بستن قراردادهای جدید به ویژه در بخش فله خشک دارند.
مدیر عامل شرکت شاخص قیمت کشتی های جدید(China Newbuilding Price Index (CNPI به این نکته اشاره کرد:بر اساس سطح قیمت کنونی، این احتمال می رود که کشتی سازی ها در صورت پذیرش سفارشات جدید، باضرر مالی مواجهه شوند.
شاخص قیمت برای فله برهای خشک کوچک و بزرگ ، در ماه مارس سال جاری به ترتیب به مرز 20میلیون دلار و 45.3 میلیون دلار رسید که دلالت بر کاهش 11 و12 درصدی را در مقایسه با سال گذشته دارد.
اگرچه بر اساس گزارش انجمن صنایع کشتی سازی ملی چین، قراردادهای کشتی های جدید در دو ماه نخست سال 2016،کاهش 75 درصدی را به نمایش می گذارد، اما در ماه مارس با روند بهبود کمی روبه رو شد.
یکی از مدیران در کارخانه خصوصی کشتی سازی چین به لویدزلیست گفت:ما هم اکنون فقط قادر هستیم که سفارشات گرفته شده در دو سال اخیر را آماده کنیم و در صورت پذیرش سفارشات جدید به دلیل تاخیر در تحویل، حتما با ضرر مالی رو به رو خواهیم شد.
وی در ادامه افزود:کارخانه های کشتی سازی متخصص در فله برهای خشک کوچک و فله برهای سوپرماکس، فیدر کانتینربر و تانکرهای شیمیایی کوچک،هنوز در سردرگمی به سر می برند،در صورتی که بر اساس ظرفیت سالانه تعیین شده 20 فروند کشتی را باید تحویل بدهند ،اما در حال حاضر،فقط هشت فروند را می توانند به مشتری تحویل دهند.
مدیر کارخانه کشتی سازی چین بر این مساله تاکید ورزید: ما سفارشات زیان آور را نخواهیم پذیرفت چراکه متحمل ریسک مالی برای صاحبان کشتی است.
برچسب ها: کشتی سازی
ارسال نظرات
آخرین اخبار