۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
در ساحل استان سیستان

ساخت سه دهکده گردشگری دریایی تصویب شد

سه دهکده گردشگری دریایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در سه روستای ساحلی رمین، کنارک و درک در سواحل استان سیستان و بلوچستان امسال احداث خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۳۶۳
ساخت سه دهکده گردشگری دریایی تصویب شدمدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون طرح سه سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد دهکده گردشگری دریایی و ساحلی در نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان در کارگروه گردشگری استان سیستان و بلوچستان به تصویب نهایی رسیده است.                                                                                                                    
کامبیز مشتاق گوهری، تصریح کرد: هر یک از این سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار است در روستاهای ساحلی کنارک، رمین و درک نسبت به ساخت دهکده گردشگری دریایی اقدام کنند.                                                                 
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته ساخت هر کدام از این دهکده های گردشگری دریایی به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز خواهد داشت.                                                              
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: این میزان اعتبار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تامین خواهد شد.                                                               
وی تاکید کرد: همچنین مبلغ 20 میلیارد ریال از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان به منظور تامین زیرساختهای لازم گردشگری در هر یک از این دهکده های گردشگری دریایی هزینه خواهد شد.
مشتاق گوهری با اشاره به اینکه در حال حاضر در سواحل عمان هیچ گونه پلاژ ویژه شنا وجود ندارد، بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف ساخت این دهکده های گردشگری دریایی ساخت پلاژ ویژه بانوان و آقایان با استفاده از تمام امکانات رفاهی است.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه خاطرنشان ساخت: ساخت پلاژ ویژه بانوان و آقایان در نوار ساحلی دریای عمان، علاوه بر رونق هر چه بیشتر گردشگری باعث افزایش ایمنی گردشگران ورودی به استان خواهد شد.
به گفته وی، هم اکنون گردشگرانی که در آبهای ساحلی عمان به شنا می پردازند از هیچ گونه حمایتی در صورت وقوع سانحه برخوردار نیستند.
وی بیان کرد: با راه اندازی پلاژ، نیروهای ناجی غریق نیز در این مناطق مستقر می شوند که در صورت بروز هر گونه حادثه ای بتوانند به موقع به حادثه دیدگان رسید گی کنند.
مشتاق گوهری ادامه داد: همچنین در این دهکده های گردشگری دریایی قرار است، انواع امکانات تفریحی و رفاهی مرتبط با دریا ساخته شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته های خود در خصوص گردشگری دریایی در سواحل عمان همچنین اظهار داشت: ایجاد انواع ورزش های دریایی در این دهکده های گردشگری دریایی در دستور کار قرار دارد.
به گفته وی، ساخت رستوران، آلاچیق، استراحتگاه، اقامتگاه و سایر امکانات رفاهی نیر در این دهکده های گردشگری ایجاد خواهند شد.
وی خاطرنشان ساخت: این دهکده های گردشگری به عنوان پایلوت برای توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی و ساحلی استان سیستان و بلوچستان معرفی خواهند شد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری شاهد افتتاح این دهکده های گردشگری دریایی باشیم.
وی به انجام برنامه ریزیهای دقیق برای توسعه گردشگری دریایی در سواحل مکران اشاره و تاکید کرد: از آنجا که سال 96 به عنوان سال سفر به استان سیستان و بلوچستان اعلام شده است، لذا ایجاد هر چه سریعتر امکانات گردشگری در این استان در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: به منظور انجام هماهنگی های لازم جهت سفر ایرانیان در سال 96 به استان، تفاهم نامه ای با استانداری سیستان و بلوچستان منعقد شده است.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه بیانات خود در خصوص گردشگری چابهار به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر گردشگران به استان ، تاکید کرد: با این اقدام خواهیم توانست شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانیم برنامه های متنوعی را در سال 96 برای جذب گردشگران به چابهار تدارک ببینیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان در میان سایر نقاط این استان از بیشترین پتانسیل برای جذب گردشگر برخوردار است، لذا تسریع در ایجاد امکانات گردشگری این مناطق در اولویت برنامه های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته است.
مشتاق گوهری با اشاره به استقبال بسیار خوب گردشگران نوروزی امسال از ورود به نوار ساحلی دریای عمان اظهار داشت: همین امر حکایت از اقبال مردم از گردشگری دریایی و ساحلی دارد که درصورت افزایش امکانات رفاهی بدون شک خواهیم توانست در توسعه گردشگری سواحل مکران موفق عمل کنیم.
برچسب ها: کنارک
ارسال نظرات
آخرین اخبار