۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

افزایش 9 درصدی تخلیه و بارگیری بندر آستارا درسال 94/بهره برداری از یک پست اسکله؛ به زودی

مدیر کل اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افزایش 9 درصدی حجم تخلیه و بارگیری بندر آستارا درسال 94 نسبت به سال 93 خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۳۵۹
افزایش 9 درصدی تخلیه و بارگیری بندر آستارا درسال 94/بهره برداری از یک پست اسکله؛ به زودیمهندس سیدعلی نعیمی درگفتگو با مانا از بازدید استاندارگیلان و مسئولین استانی از بندر آستارا بعنوان اولین بندر بخش خصوصی در کشورخبر داد و عنوان کرد: در پی این بازدید و با توجه به عملیات در دست اجرای بخش خصوصی مقرر شد یک پست اسکله ودو باب انبار اختصاصی تا هفته دولت امسال به بهره برداری رسد .
وی با اشاره به تکمیل زیرساخت های این بندر توسط بخش خصوصی خاطر نشان کرد: شایان ذکر است زیرساختهای این بندر از طریق بخش خصوصی ـ شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه ـ با نظارت و مدیریت اداره کل سازمان بنادر و دریا نوردی استان گیلان انجام می شود.
مدیر کل اداره کل بنادر و دریانوری استان گیلان افزود : بندرآستارا به عنوان غربی ترین بندر شمالی کشور و به جهت نزدیکی این بندر با مرزهای خشکی کشورهای آذربایجان، ترکیه و... در حمل و نقل و ترانزیت کالا از طریق دریا بسیار حایز اهمیت است .
نعیمی درباره حجم تخلیه و بارگیری این بندر در سال 94 اذعان داشت: در حال حاضر این بندر در امر واردات و صادرات به کشورهای حاشیه خزر فعال است وحجم تخلیه و بارگیری بندر آستارا درسال 94 نسبت به سال 93، 9درصد افزایش داشته است.
همچنین کالاهای وارداتی این بندر شامل آهن آلات ، چوب، غلات، محمولات جنرال کارگو وکالاهای صادراتی آن شامل مصالح ساختمان و سیمان است .
مدیر کل اداره کل بنادر و دریانوری استان گیلان تاکید کرد: فعالیت و رونق این بندر هیچ تداخلی با فعالیت عملیات تخلیه و بارگیری بندر انزلی نداشته است.
به گزارش خبرنگار مانا مجری و سرمایه گذار بندر آستارا در گزارش های گذشته از تاخیر و تعویق لایروبی این بندر و ضرورت پیگیری اداره کل بنادر و دریانوردی انتقاد کرده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار