۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
پس از رفع تحریم‌ها

نخستین کشتی اروپایی در بندر عسلویه پهلو گرفت

رئیس اداره بنادر و دریانوردی عسلویه گفت: پس از رفع تحریم‌ها نخستین کشتی اروپایی از کشور ایتالیا با ظرفیت 35 هزار تن در بندر عسلویه پهلوگیری کرد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۴۳۴۳
نخستین کشتی اروپایی در بندر عسلویه پهلو گرفت
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، تیران جاسم‌زاده با اشاره به افزایش عملیات بندری در عسلویه پس از رفع تحریم‌ها اظهار داشت: صبح امروز یک تانکر ویژه حمل مواد شیمیایی در بندر پتروشیمی پارس عسلویه پهلو گرفت.
رئیس اداره بنادر و دریانوردی عسلویه از پهلوگیری تانکر ایتالیایی GETTY BUTTIGLIERI تحت پرچم کشور ایتالیا جهت بارگیری محصولات پتروشیمی در بندر عسلویه خبر داد وافزود: تانکر ایتالیایی GETTY BUTTIGLIERI نخستین کشتی ویژه حمل مواد مایع شیمیایی است که پس از اجرای برجام و رفع تحریم‌ها در بندر عسلویه پهلو گرفت.
وی ظرفیت این کشتی تانکری را 35 هزار تن دانست و افزود: این شناور ماده برش سنگین کربنی از بندر عسلویه بارگیری می‌کند.
وی بیان کرد: مدیریت ناوبری و کلیه عملیات پهلوگیری شناورها توسط کارشناسان امور دریایی این بندر انجام می‌شود .
جاسم زاده با اشاره به توسعه اقتصاد به شیوه اقتصاد مقاومتی و ضرورت توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورهای جهان در دوران پسابرجام اضافه کرد: بندر عسلویه با دارا بودن امکانات و نیروی انسانی متخصص آمادگی همکاری با شرکت‌های خارجی برای افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت های اقتصادی و مبادلات و ترانزیت کالا را دارد.
رئیس اداره بنادر و کشتیرانی عسلویه با اشاره به امنیت آبراهه خلیج فارس به عنوان یکی از شاهراه ترانزیت کالا در خاورمیانه بیان کرد: با نام گذاری امسال به عنوان سال اقتصادی مقاومتی،اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری از این پس از تمامی ظرفیت‌های موجود در بندر عسلویه در زمینه رشد، رونق و شکوفایی اقتصادی کشور برای افزایش سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی به شکل حداکثری استفاده خواهد شد.
برچسب ها: عسلویه
ارسال نظرات
آخرین اخبار