۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

هجدهمین همایش صنایع دریایی مهرماه برگزار می شود

هجدهمین همایش صنایع دریایی توسط انجمن مهندسی و صنایع دریایی 27 تا 30 مهر ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می شود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۶۴۳۴۰
هجدهمین همایش صنایع دریایی مهرماه برگزار می شود
دکتر سعید مظاهری دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: مدیریت و اقتصاد دریا، صنایع نفت و گاز دریایی، دریانوردی و حمل و نقل دریایی، قوانین، مقررات و استانداردها، ایمنی و محیط زیست دریایی، شرایط محیطی دریا، طراحی و ساخت شناورهای دریایی، تاسیسات ساحلی و فراساحلی، فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر دریایی و سرمایه های انسانی محورهای مورد بحث در این همایش است.
وی افزود: انجمن مهندسی دریایی ایران تصمیم گرفته محل دائمی همایش های صنایع دریایی ونمایشگاه آن را در کیش قراردهد که به این منظور هماهنگی های لازم با منطقه آزاد کیش انجام شده است.
دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی گفت: موضوع دیگری که در همایش صنایع دریایی مورد توجه قرار گرفته است توجه خاص به صنایع فراساحل، نفت و گاز است همچنین برنامه خاصی برای حضور دانشمندان و متخصصین مطرح داخلی و بین المللی صورت گرفته است وتاکنون برخی از کشورها مانند استرالیا حضور خود را قطعی کرده اند.
دکتر مظاهری با بیان اینکه همایش صنایع دریایی از نظر زمانی هیچگونه تلاقی با سایر همایش های دریایی کشور نخواهد داشت تصریح کرد: هر یک از همایش هایی که در زمینه دریا برگزار می شود سابقه و اهداف خاص خود را دارا هستند که با برنامه همایش صنایع دریایی کاملا متفاوت است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: هر اندازه حوزه دریا بر اساس همایش ها، سمینارها و اجلاس ها تقویت شود به نفع کشور است و ما به دنبال بحث توسعه دریا محور هستیم و هر اندازه این توسعه بتواند برای مسئولین و برنامه ریزان بیشتر روشن شود به نفع جامعه دریایی و اقتصاد کشور است. 
برچسب ها: صنایع دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار