۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

فعالیت دو شناور تفریحی بزرگ در آبهای بوشهر

برای نخستین بار در استان بوشهر، دو فروند شناور تفریحی بزرگ به صورت مداوم در تمام فصول به گردشگران خدمات توریسم دریایی ارائه خواهند داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۳۱۹
فعالیت دو شناور تفریحی بزرگ در آبهای بوشهر
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: برای نخستین بار در استان بوشهر، دو فروند شناور تفریحی بزرگ به صورت مداوم در تمام فصول به گردشگران خدمات توریسم دریایی ارائه خواهند داد.
ناصر امیرزاده عنوان کرد: این شناورهای تفریحی فعالیت خود را از ابتدای سال جاری در ایام نوروز شروع کرد اما همچنان قصد دارد به فعالیت گردشگری خود ادامه دهد.                                                                                          
وی در ادامه گفت: پیش از این هیچ گونه شناور تفریحی در آبهای استان بوشهر به صورت مستمر فعالیت نکرده بود.
این مقام مسئول در استان بوشهر یادآور شد: یکی دیگر از این شناورهای تفریحی ظرفیت حمل 300 نفر مسافر و دیگری ظرفیت حمل 120نفر مسافر را دارد.
وی در ادامه بیان کرد: فعالیت مستمر این شناورهای تفریحی در آبهای بوشهر می تواند باعث رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی در این استان باشد.
به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، این شناورهای تفریحی در حال حاضر اقدام به برگزاری تورهای گشت دریایی در آبهای ساحلی شهرستان بوشهر می کنند.                                                        
وی بیان کرد: علاقه مندان می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی استان بوشهر از خدمات گردشگری دریایی این شناورها بهره مند شوند.
این مقام مسئول در استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: امیدواریم با رونق بیشتر گردشگری دریایی در استان بوشهر، شاهد افزایش تعداد شناورهای تفریحی بزرگ در این استان باشیم.                                                                                              
وی بیان کرد: در ایام نوروز امسال شاهد فعالیت بیش از 20 فروند شناور باری در شهرستان های ساحلی استان بوشهر بودیم اما با اتمام تعطیلات نوروزی فعالیت این شناورها متوقف شد و مالکان آنها به فعالیت اصلی خود که باربری است، بازگشتند.
امیرزاده ادامه داد: نوروزهای گذشته نیز تورهای دریایی به صورت محدود برگزار می شد اما امسال این تورها بسیار منظم تر با خدمات بهتر برگزار شد.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، فعالیت تمام شناورهای تفریحی زیر نظر اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام می شود.
وی تاکید کرد: بنابراین تمام شناورهای تفریحی قبل از هر گونه فعالیت تمام مجوزهای لازم را از این اداره کل دریافت کرده اند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین مشکلات پیش روی توریسم دریایی در استان بوشهر، نبود اسکله تفریحی است.                                                                                          
وی با اشاره به وجود اسکله های متعدد شیلات درون شهرستانهای ساحلی استان بوشهر، بیان کرد: لازم است اسکله های شیلاتی به مکان هایی خارج از شهر انتقال داده شوند و اسکله های فعلی به اسکله تفریحی تغییر کاربری داده شوند.                       
وی همچنین یکی از راهکارهای توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی را ایجاد فرهنگ سفرهای دریایی در بین عموم مردم عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی مرتبط با دریا در نوار ساحلی استان می تواند در راستای تحقق این امر بسیار تاثیر گذار باشد.
امیرزاده بر نقش دهیاریهای روستاهای ساحلی در رونق هر چه بیشتر گردشگری دریایی تاکید کرد و گفت: می توان با بهره گیری از امکانات رفاهی موجود در روستاهای ساحلی، گردشگری دریایی در این مناطق را بیش از پیش رونق داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار