۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

رشد چشمگیر گردشگری دریایی بوشهر در سال جدید

با افزایش امکانات گردشگری دریایی در بوشهر از ابتدای سال جاری و استقبال گردشگران از آن، شاهد رشد چشمگیر توریسم دریایی در این استان هستیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۳۱۷
رشد چشمگیر گردشگری دریایی بوشهر در سال جدید
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان بوشهر با دارا بودن سواحل خلیج فارس و نیز جزایر متعدد، یکی از مهمترین قطب های گردشگری دریایی کشور محسوب می شود.
ناصر امیرزاده افزود: امسال برای نخستین بار شاهد افزایش امکانات گردشگری دریایی در طول نوار ساحلی بوشهر بودیم.
وی با اشاره به اینکه گردشگران نوروزی از این امکانات استفاده کردند، گفت: پس از گذشت ایام نوروز، سرویس دهی به گردشگران در سواحل و دریا همچنان ادامه دارد.
این مقام مسئول در استان بوشهر به افتتاح دهکده گردشگری ساحلی امید در روزهای پایانی سال گذشته در شهرستان بوشهر اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این دهکده گردشگری به وسعت 15 هکتار نقش بسیار مهمی در رونق گردشگری بوشهر در ایام نوروز داشت.
وی در ادامه یادآور شد: در این دهکده گردشگری ساحلی انواع امکانات تفریحی و رفاهی در اختیار گردشگران قرار داده می شود.
به گفته وی، این دهکده گردشگری ساحلی دارای چندین فاز است که نوروز امسال شاهد افتتاح فاز نخست آن بودیم.
امیرزاده در ادامه اظهار داشت: انواع ورزشهای دریایی، رستوران، آلاچیق، استراحتگاه و سرویس بهداشتی از جمله امکانات موجود در این دهکده های گردشگری است.
وی همچنین به بهره برداری از پروژه گردشگری ساحلی در ساحل شیرین نوعسلویه در اواخر سال گذشته اشاره کرد و گفت: این پروژه با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مورد بهره برداری قرار گرفت.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: این پروژه که در نوع خود در کشورمان بی نظیر است، بسیار مورد استقبال گردشگران نوروزی قرار گرفت.
وی گفت: هم اکنون گردشگری دریایی در استان بوشهر در مقایسه با سالهای گذشته بسیار پررونق شده که امیدواریم با افزایش میزان حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی این روند روبه رشد همچنان در طول نوار ساحلی استان بوشهر ادامه داشته باشد.
این مقام مسئول در استان بوشهر به فعالیت بیش از 20 فروند لنج باری با کاربری گردشگری در ایام نوروز در طول نوار ساحلی استان بوشهر اشاره کرد.
وی خاطرنشان ساخت: بر اساس اعلام انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان بوشهر، در این مدت بیش از 500 هزار نفر از شناورهای تفریحی در استان بوشهر استفاده کردند.
به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، همچنین سه فروند شناور تفریحی بزرگ در نوروز در آبهای بوشهر به مسافران خدمات تفریحی ارائه دادند.
امیرزاده عنوان کرد: این شناورهای تفریحی در آبهای ساحلی شهرستان بوشهر به گشت تفریحی می پرداختند که بسیار مورد استقبال گردشگران نیز واقع شده بود.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: همچنین در ایام نوروز کاروان راهیان نور در مسیر خارگ- گناوه و خارگ – بوشهر، عملیات جابجایی مسافران را انجام می داد.
وی تاکید کرد: شرکت تمام مسافران در کاروان راهیان نور برای سفر به خارگ آزاد بود و آنها می توانستند با ثبت نام در دفاتر تعیین شده نسبت به سفر به خارگ اقدام کنند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اذعان داشت: در استان بوشهر با وجود نبود اسکله اختصاصی ویژه شناورهای تفریحی، مشکلی وجود نداشت، چرا که بر اساس تفاهم صورت گرفته با اداره کل شیلات استان بوشهر، توانستیم در ایام نوروز از اسکله های شیلاتی با کاربری گردشگری دریایی استفاده کنیم.
امیرزاده خاطرنشان ساخت: امسال شاهد رشد 40 درصدی میزان گردشگران ورودی به استان بوشهر در ایام نوروز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بودیم.
وی یادآور شد: اما از نظر میزان شب اقامت گردشگری، نوروز امسال در بوشهر شاهد رشد 13 درصدی در مقایسه با نوروز گذشته بودیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار