۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

15درصد افزایش صادرات در بندر لنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رشد ١٠٠ درصدی ترانزیت فرآورده های نفتی در بنادر و جزایر منطقه غرب هرمزگان نظیر سیری، لاوان و ابوموسی خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۳۱۳
15درصد افزایش صادرات در بندر لنگه به گزارش مانا؛ محمود صابری ضمن ارایه گزارشی از عملکرد ١٢ ماهه سال ١٣٩٤ مجموعه بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان  گفت: طی مدت یاد شده بیش از ١١ میلیون و ٦٦٠ هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.
وی اضافه کرد: از این میزان، ٩ میلیون و ٤٦٦ هزار و٤٠ تن شامل انواع کالای نفتی و مابقی را کالای غیر نفتی تشکیل می دهد و مقایسه آماری صورت گرفته نشانگر رشد هشت درصدی جابجایی کالاهای نفتی است.
صابری از افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در بنادر غرب استان خبر داد و افزود: ٤١١ هزار و ٦٨١ تن کالا در سال ٩٤ از طریق بندر لنگه به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن، ١٥ درصد افزایش داشته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اضافه کرد: طی سال گذشته، ٢٧٥ هزار و ١٢٨ تن کالای غیر نفتی به بندر تجاری لنگه وارد شد که ٢٧ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف عمده کالاهایی است که از مبدأ یا مقصد امارات عربی متحده، کشورهای آسیانه میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.
صابری در پایان از رشد ١٠٠ درصدی ترانزیت فرآورده های نفتی در بنادر و جزایر منطقه غرب هرمزگان نظیر سیری، لاوان و ابوموسی خبر داد.
برچسب ها: ترانزیت صادرات
ارسال نظرات
آخرین اخبار