۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

بندر چابهار فرصت طلایی برای چین

معاون اداره برنامه ریزی و تحقیقات همکاری اقتصادی خاورمیانه و سرمایه گذاری چین به همراه هیئتی از شرکت های مهندسی نفت چین، کشتی سازی بین المللی ، گروه سینوهیدرو و گروه الکترونیک برای شناسایی امکانات و پتانسیل های موجود برای سرمایه گذاری از طرح توسعه بندر شهید بهشتی بازدید کردند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۴۳۰۹
بندر چابهار فرصت طلایی برای چین
به گزارش مانا، در این بازدید سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی ضمن ارائه پیشرفت پروژه زمینه های سرمایه گذاری برای چین را تشریح کرد و اعلام کرد با توجه به تجارب ارزنده کشور چین در زمینه بندری ما علاقه مندیم برای تکمیل فاز دوم طرح توسعه بندر و اسکراپ کشتی (اوراق کشتی) در بندر چابهار سرمایه گذاری توسط چین صورت پذیرد.
وی افزود: خوشبختانه با اتمام فاز اول در پایان سال 95 استحصال لایروبی فاز دوم انجام می شود و سرمایه گذاران چینی باید خرید تجهیزات را انجام دهند.
در ادامه وانگ جونگ شینگ ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت گفت: ما طی بازدیدی که در سال گذشته از بندر چابهار داشتیم امسال پروژه های سرمایه گذاری خود را با جدیت و عملی پیگیر هستیم و بر همین اساس با حضور چند شرکت مهم چینی از گروه های مختلف کشتی سازی ، الکترونیک، نفت و گروه طراحی به چابهار سفر کرده ایم و در ماههای گذشته مقدمات کار را فراهم کرده ایم و منتظر اجرای برنامه های خود در منطقه آزاد و بندر چابهار هستیم.
وی اظهار کرد: بندر چابهار برای کشور چین یک فرصت طلایی است و خوشحالیم که در این بندر فعالیت  ها به صورت تخصصی و آموزشی انجام می شود و ما مطمئن هستیم در آینده نزدیک چابهار بهتر از سایر بنادر حاشیه خلیج فارس خواهد بود و چابهار امید دو کشور است.
وانگ جونگ شینگ گفت: شرکت کشتی سازی گوانگ چاین که در این سفر مارا همراهی می کند دومین شرکت بین المللی در ساخت کشتی در دنیاست و در حال حاضر در دوحه قطر چهار میلیارد دلار در زمینه های ساخت تجهیزات بندری سرمایه گذاری کرده است.
وی تصریح کرد: شرکت گوانگ چاین قادر به ساخت کشتی های 20 هزار تن تا 320 هزار تنی را با تمام امکانات روز دنیا است .
برچسب ها: چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار