۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

افزایش 15درصدی بهای انواع ماهی و میگو

با ممنوعیت صید میگو و برخی ماهیان همچون شوریده در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس، بهای انواع ماهی و میگو در بازارهای عرضه فراورده های شیلاتی در بازارهای ساحلی خوزستان تا 15درصد افزایش یافته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۴۳۰۰
افزایش 15درصدی بهای انواع ماهی و میگوبه گزارش خبرنگار مانا قیمت انواع ماهی و میگو در حالی در شهرهای بندری آبادان ، خرمشهر ، ماهشهر و هندیجان افزایش یافته که عرضه این فراورده ها به دلیل محدودیت و ممنوعیت صید کاهش و تقاضا افزایش یافته است.
هم اکنون ماهی شوریده تازه درجه یک هرکیلوگرم 320هزار ریال ، شیر 280هزار ریال و ماهی صبور تا 250هزار ریال افزایش یافته است.
برخی از دست اندرکاران توزیع آبزیان در خوزستان ، صادرات و انتقال ماهی به شهرهای مرکزی کشور را در افزایش قیمت آبزیان در مناطق ساحلی خوزستان موثر می دانند.
افزایش قیمت ماهی و میگوی دریایی و پرورشی در حالی همچنان رو به افزایش است که برخی از شناورهای صیادی بنادر جنوبی خوزستان به علت کاهش میزان صید تمایلی برای رفتن به دریا ندارند.
افزایش هزینه های نگهداری شناورها، گرانی تورهای صیادی و افزایش بیمه و حقوق کارگران شناورهای صیادی در افزایش بهای ماهی و میگو نیز بی تاثیر نیست.
حدود سه هزار فروند قایق و شناور در ناوگان صیادی خوزستان فعال هستند و سالانه حدود 48هزار تن ماهی و سه هزار تن میگو از صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.
همه ساله به علت فشار بیش از ظرفیت به صیدگاهها ، صید غیرقانونی و کاهش ذخایر آبزیان ، میزان صید انواع ماهی و میگو در محدوده آبهای خوزستان سه تا پنج درصد کاهش می یابد.
برچسب ها: صید میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار