۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

چین در بندر گوادر پاکستان صاحب منطقه آزاد می شود

چین با امضاء قرارداد دو میلیاردی با پاکستان ،صاحب یک منطقه تجارت آزاد در بندر گوادر این کشور خواهد شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۶۴۲۸۶
چین در بندر گوادر پاکستان صاحب منطقه آزاد می شودبه گزارش مانا در جریان سفر مقامات ارشد استان سین کیانگ چین به پاکستان، شرکت های چینی قراردادهایی به ارزش دو میلیارد دلار با پاکستان امضا کردند.
بر اساس این گزارش پاکستان سال قبل درباره طرح هایی به ارزش 46 میلیارد دلار در بخش انرژی و زیرساخت با چین به توافق رسید تا بر اساس آن کریدوری موسوم به کریدور اقتصادی چین و پاکستان ایجاد شود. چین در قبال این سرمایه گذاری، صاحب یک منطقه تجارت آزاد در بندر گوادر پاکستان خواهد شد و به دریای عرب نیز دسترسی خواهد داشت.
جاده های جدید در پاکستان مسیر را به روی کالاهای تولید چین در استان سین کیانگ به سمت کشورهای اروپایی و خاورمیانه بازخواهد کرد.
به گزارش رسانه های چینی، ژانگ چونشیان رئیس حزب کمونیست چین در استان سین کیانگ در جریان سفر به پاکستان با نواز شریف نخست وزیر این کشور دیدار و از شهرهای اسلام آباد، کراچی و بندر گوادر دیدن کرد.
بر اساس توافق هایی که میان شرکت های چینی در این استان با پاکستان به امضا رسید چین در بخش زیرساخت، انرژی خورشیدی و لجستیک فعالیت خواهد کرد.
دو طرف در جریان دیدارهای اخیر توافق کردند که در زمینه مبارزه با تروریسم، تقویت کنترل های مرزی، حفظ صلح و ثبات منطقه ای و تامین امنیت طرح های اقتصادی دو جانبه همکاری کنند.
برچسب ها: بندر گوادر چین
ارسال نظرات
آخرین اخبار