۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

کاسکو سهام بندر پیرائوس را خرید/اعتصاب در بندر یونان

کشتیرانی کاسکو چین که از سال 2009 تاکنون در ترمینال کانتینری بندر پیرائوس یونان در حال سرمایه گذاری است قراردادی را با مقامات این بندر به امضا رساند که به موجب آن بیشترین سهام مالکیت بندر پیرائوس به کشتیرانی کاسکو چین تعلق خواهد گرفت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۴۲۷۵
کاسکو سهام بندر پیرائوس را خرید/اعتصاب در بندر یونانبه گزارش گروه بین الملل مانا،به موجب امضاء قرارداد خرید سهام بزرگترین بندر یونان توسط کشتیرانی کاسکو چین، یونان موفق شد دومین خصوصی سازی مهم را طی چند ماه اخیر به انجام برساند که درنتیجه از فشارهای بدهکاران بین المللی بر این کشور تا حدی کاسته می شود.
بر اساس این قرارداد که در حضور نخست وزیر یونان و رئیس کشتیرانی کاسکو به امضا رسید 51 درصد سهام بندر پیرائوس یونان به ارزش 319.7 میلیون دلار، تحت مالکیت کاسکو قرار می گیرد ودر عین حال پتانسیل سرمایه گذاری به ارزش 350 میلیون یوررو برای چین در بزرگترین بندر یونان در دهه های آینده به وجود خواهد آمد.
بر این اساس پیش بینی می شود، کشتیرانی کاسکو طی پنج سال آینده 16 درصد دیگر سهام بندر پیرائوس را خریداری کند.
رئیس کشتیرانی کاسکو اذعان داشت:بندر پیرائوس یک بندر مدرن و پیشرفته است که می تواند به عنوان شاهرگ اصلی مسیر تجارتی آسیا به اروپا عمل کند و در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی یونان نقش عمده ای را ایفا می کند.
وی در ادامه افزود:بندر پیرائوس به عنوان یک دروازه اصلی برای بازارهای اروپایی نیز به شمار می آید.
وزیر چین در یونان هم قرارداد اخیر را یک واقعه تاریخی بسیار مهمی پنداشت که یونان را به یک دروازه مهم برای تسهیل روند صادرات محصولات چینی به اروپا تبدیل می کند.
اما نکته قابل توجه این است که در پی انعقاد قرارداد مذکور ،کارگران بندر پیرائوس یک اعتصاب 24 ساعته را در روز گذشته برگزار کردند،در نتیجه این اعتصاب ترمینال های کانتینری بسته شدند و درگیری های بین پلیس و اعتصاب کنندگان رخ داد.
کارگران بندر پیرائوس تسلط چین بربزرگترین بندر کشورشان را اتقاقی ناگوار و ناپسند خواندندو بر این باورند که خصوصی سازی بندر پیرائوس بدون ساختار مناسبی برای شغل و وضعیت کاری ،هیچ فرصت موفق آمیزی را خلق نخواهد کرد.
شایان ذکر است، کشتیرانی کاسکو چین در حال حاضر صاحب بیش از 46 ترمینال کانتینری در سرتاسر دنیا است و سالانه جابجایی کانتینری بیش از 95 میلیون TEU، را انجام می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار