۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

ضرورت راه اندازی دفتر بورس در بندر ماهشهر

فرماندار بندر ماهشهر گردش مالی واحدهای پتروشیمی در منطقه را سالانه هفت میلیارد دلار بیان کرد و در این ارتباط خواستار راه اندازی دفتر بورس در این بندر شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۴۲۷۲
ضرورت راه اندازی دفتر بورس در بندر ماهشهرمنصور قمر در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن ارزیابی عملکرد ضعیف بورس منطقه ای خوزستان ، راه اندازی بورس در بندر ماهشهر را یک ضرورت اقتصادی خواند و افزود:با توجه به اینکه خرید و فروش مواد اولیه صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر از طریق بورس تهران انجام می شود لذا احساس می شود که دفتر بورس ماهشهر راه اندازی شود تا منافع حاصل از فعالیت بورس در خدمت رونق اقتصادی منطقه قرار گیرد.
فرماندار ماهشهر افزود: به تازگی مصوبه ای تدوین شده که حداقل نیمی از سپرده های مالی پتروشیمی ها در بانک های خوزستان انتقال یابد که اگر این اتفاق بیفتد می توانیم برای ارایه تسهیلات، بانک ها همکاری بیشتری خواهند کرد.
قمر با اشاره به بیکاری 23درصدی بیکاری در بندر ماهشهر اظهار داشت: هم اکنون بیش از یکصد هزار هکتار اراضی کشاورزی و منابع آبی برای ماهیان دریایی وجود دارد که در صورت بهره برداری از این منابع ، ماهشهر به قطب اصلی پرورش ماهیان دریایی در کشور تبدیل خواهد شد.
فرماندار ماهشهر در ادامه از راه اندازی شهرک صنعتی فولاد در بندر امام خمینی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با راه اندازی این شهرک یک هزار و 800نفر مشغول کار می شوند.
قمر به نام گذاری اقتصاد مقاومتی در سال 95 از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهرستان بندری ماهشهر از ظرفیت های بسیار خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برخوردار است که مهمترین آن بخش دریا و سواحل است.
وی گفت: بخش دریا و اشتغال در این بخش سالهاست مورد غفلت قرار گرفته که امیدواریم امسال گام های بلندی در برای احیاء این بخش برداشته شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار